- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پخش مجموعه «طنز آشنا» از شبکه چهار سیما

ekahi-ghomshei

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «طنز آشنا» با انتخاب دکتر الهی قمشه‌ای ، حکایت های آشنا از ادبیات سراسر ایران و جهان را روایت می کند.

«طنز آشنا» اپلیکیشن انیمیشنی با محتوای ادبیات فارسی و فرهنگ جهانی است. در این اپلیکیشن طنزها و لطیفه های ادبی همراه کاریکاتورها و انیمیشن های جذاب و موسیقی هماهنگ با فضای داستانها در قالب ویدیوهای کوتاه عرضه می شود. مشاور فرهنگی این اثر، دکتر حسین الهی قمشه ای است که کوشیده است با بهره گیری از لطایف طنز آمیز ادب پارسی و ظرایفی از دیگر فرهنگ ها، مجموعه دلنشینی از ذوق و بینش و شادی و حکمت برای پارسی دانان و پارسی گویان فراهم آورد. در طنز پردازی این اثر دو الهی قمشه ای پدر و پسر (حسین و شاهد) مشارکت دارند.

پیش درآمدی بر ادبیات و گونه های مختلف آن، امشب با بیان شیوای دکتر قمشه ای امشب بیست دقیقه بامداد به روی آنتن می رود. سریال طنز آشنا، از اول فروردین ماه در دو باکس، بعد از پخش فیلم های سینمایی نوروزی، حوالی ساعت ۲۲:۳۰ هر شب و در برنامه «روزنو روزگارنو» که یکی دیگر از ویژه برنامه های نوروزی شبکه ۴ سیما است، پخش می شود.

شایان ذکر است، برنامه «روزنو روزگارنو» هر روز در ساعت های ۱۱ صبح، ۱۵ و ۱۷:۴۰ به صورت زنده پخش می شود.

مخاطبان شبکه دانایی و خردوری از امشب می توانند به تماشای روایت های طنزآمیز ادبیات با بیان فصیح و بلیغ استاد الهی قمشه ای بنشینند.