- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

استاندار مازندران: جشنواره فیلم وارش می‌تواند تمرین مشارکت جمعی برای یک رویداد بین‌المللی باشد

ostandar mazandaran

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش، احمدحسین زادگان استاندار مازندران با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ عامه در شرایط کنونی بیان کرد: در دنیای پر زرق و برق امروز توجه به سنت ها و فرهنگ عامه و اقوام، موضوع بسیار مهمی است که تاکنون مغفول مانده است. البته در سال های اخیر بحث بوم گردی در جامعه دوباره رونق گرفته و توجه مردم به غذاها، لباس ها، خانه ها، معماری سنتی و… بیشتر شده است .

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین خاطر نشان کرد: باید هنرمان این باشد که توجهات را به سمت مازندران برگردانیم و زمینه های میزبانی برنامه ها ی ملی و بین المللی را در مازندران فراهم کنیم . جشنواره وارش به صورت تخصصی به این مقوله می پردازد ونیاز به توجه بیشتر دارد و باید به این ظرفیت جشنواره توجه کنیم .

استاندار مازندران ادامه داد: مازندران  چهره های ملی زیادی در عرصه ملی و بین المللی دارد  که در استان کمتربه آن توجه کرده ایم و مردم ما افتخار می کنند که هنرمندی که به این استان تعلق دارد، در عرصه ای می درخشد و اکنون جشنواره فیلم وارش با حضور هنرمندان برجسته استان و کشور یک گردهمایی مهم است.

حسین زادگان با تاکید بر تجمیع منابع انسانی و امکانات برای فعالیت های فرهنگی در استان گفت: نباید نگاه محلی به حرکت های فرهنگی داشته باشیم. جشنواره فیلم وارش دارای ابعاد بین المللی است اما امکانات و منابع و نگاه به جشنواره محلی و شهرستانی است. استقرار اصلی جشنواره  باید در بابل باشد و خوب است نمایش فیلم ها را در سایر شهر ها توسعه دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: این جشنواره پروژه ای استانی و دارای اهمیت ملی و بین المللی است و باید کل کشور این احساس را به جشنواره داشته باشند و این نظر به کیفیت برگزاری جشنواره نیز برمی گردد. هر چقدر کیفیت برگزاری جشنواره بهتر  باشد به همان میزان استان های دیگر و کشورهای حوزه دریای خزر بیشتر به وارش توجه خواهند کرد . در واقع جشنواره فیلم وارش باید تمرینی جمعی برای یک حرکت ارزنده ملی باشد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور ۹ الی ۱۳ اردیبهشت ماه در شهر بابل برگزار می شود.