- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ساعد باقری مجری برنامه سحرگاهی شبکه چهار سیما/ سحر همراه با «سحوری»

Sahoori

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «سحوری» از اولین سحرگاه ماه مبارک رمضان، با ساختاری متفاوت و زنده هر شب ساعت ۳ بامداد آغاز و تا بعد از اذان صبح پخش آن ادامه می‌یابد.

مروری بر نیایش های ادبی و معرفتی در نسخ مرجع و در آیینه شعر و ادبیات فارسی ارمغان امسال شبکه چهار سیما برای روزه داران و سحر خیزان است، که با اجرای ساعد باقری تقدیم مخاطبان شبکه دانایی و خردورزی می شود.

پخش فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی، فرازهایی از مناجات حضرت امیرالمومنین (ع) و آوا‌های مذهبی، اذان صبح، نیایش اذان و نماز صبح از بخش‌های برنامه سحرگاهی «سحوری» است.

همچنین ویژه برنامه سحوری شبکه چهار سیما مناسبت های مذهبی ماه مبارک رمضان را بسیار ویژه بدین شکل پوشش می دهد که: در روز وفات حضرت خدیجه (س) با  طرح بحث نقش زنان در شکل گیری نهضت اسلامی از صدر اسلام تا کنون ، درمیلاد امام مجتبی (ع) با  طرح بحث گسترش فرهنگ کرامت به همنوع ، در لیالی قدر و شهادت حضرت علی (ع) با طرح بحث چگونگی شکل گیری فتنه های پس از خلافت حضرت از سوی خوارج و معاندین در قالب شعر و داستان می پردازد.

«سحوری »در ۳۰قسمت ۹۰ دقیقه ای محصول گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که به تهیه کنندگی امیرقمیشی و محمد تربتی هرسحر رمضان ساعت سه بامداد به روی آنتن می رود.