- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فرهنگ‌سازی و هزینه اندک در حوزه سلامت با جشنواره سیمرغ

esmail-saeedi

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی دهمین جشنواره سیمرغ؛ وی با بیان اینکه جشنواره «سیمرغ» می تواند هزینه های درمان را کاهش دهد بیان کرد: می توانیم در این جشنواره از تجربیات کشورهای موفق در فرهنگ سازی برای سلامت استفاده کنیم.

سعیدی گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی در سطح نیروی جوان اقدامی مثبت است. جوانان با کاری نو و جدید می توانند با ساخت آثاری متنوع گامی برای خانواده ها بردارند. به نظر می رسد که آثار برگزیده در صورتی اثرگذار است که پس از پایان در رسانه جمعی یا فضای رسانه ای عمومی منتشر شود.

وی بیان کرد: ساخت ایده های جدید و مناسب بستگی به اندازه برگزاری این جشنواره دارد، هر چقدر این جشنواره در ابعاد بزرگتری برگزار شود، آثار با کیفیت تر و  اثرگذارتر تولید می شود.

گفتنی است؛ این جشنواره با هدف تقویت فضای پر نشاط و انگیزه فرهنگی و هنری در دانشجویان، کارکنان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و جامعه پزشکی) دانش آموختگان علوم پزشکی، جلب توجه به مسائل مهم جامعه و کشور و جهان از طریق فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

همچنین توسعه و تقویت مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری خصوصا در کانون‌های فرهنگی هنری به منظور تربیت چند بعدی دانشجویان، ایجاد بستری برای بروز و ظهور استعدادهای هنری، شناسایی، معرفی، استفاده و تجلیل از نخبگان خلاق و توانمند در زمینه‌های فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ سلامت با بهره‌مندی از ابزار هنر از دیگر اهداف این جشنواره است.