- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

انتخاب همسر؛ کارهای بسیار کوچک، معانی بسیار بزرگ

1000rahe-narafteh

به گزارش سوره سینما [1]،  مقدمه دکتر ناهید سادات‌شریفی بر قسمت پانزدهم برنامه «هزار راه نرفته» در شرح ضرورت شناخت پیش از ازدواج به شرح زیر است:

«بسیار گفته شده که قبل از ازدواج چشم‌ها را باید کاملاً باز کرد و خیلی هم شنیدیم که پیشگیری بهتر از درمان است. در این برنامه تلاش می‌کنیم توسط دو جوان که تا کنون یکدیگر را ندیده‌اند، از طریق ایفای نقش، شما را در موقعیت و تجربه آن‌ها قرار دهیم تا بدانیم در شرایط واقعی، اولاً قضاوت اولیه تا چه میزان می‌تواند درست یا نادرست باشد و ثانیاً به چه موضوعات در ظاهر ساده ولی مهم در انتخاب همسر باید توجه کرد.»

قسمت پانزدهم «هزار راه نرفته» ، عملاً با شبیه‌سازی شرایط پیش از ازدواج، مهم‌ترین ملاک‌های ازدواج را در سایه جزئی‌ترین موارد آن بررسی می‌کند.

استدلال کارشناسان مبنی بر آن است که ممکن است رفتارهایی بسیار کوچک، معانی بسیار بزرگی داشته باشند؛ از این رو نمی‌توان نسبت به آن‌ها با دیده اغماض نگاه کرد. دکتر فرشته موتابی و دکتر منصوره سادات صادقی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی با بررسی مهمترین ابعاد مطرح در تشکیل خانواده، کلیدواژه‌هایی حیاتی را تعریف می‌کنند که در سایه آن می‌توان نگاه روشن‌تری نسبت به شناخت بهتر و در نتیجه انتخاب بهتر همسر داشت.

قسمت پانزدهم «هزار راه نرفته» از ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. بینندگان می‌توانند برای دسترسی به آرشیو این برنامه به آپارات مراجعه نمایند.