- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«میدان آزادی» دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند

meidane-azadi

به گزارش سوره سینما [1]، احسان همتی مجری برنامه زنده شبانگاهی رادیویی «میدان آزادی» که از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، درباره آن گفت: «میدان آزادی» یک برنامه چالشی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی است. این برنامه از بهمن ۹۷ روی آنتن شبکه رادیویی فرهنگ رفت و هر روز هفته به یک موضوع چالشی می پردازد. شنبه ها به موضوع میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی، یکشنبه ها و سه شنبه ها به خبرهای اجتماعی، دوشنبه ها به جشنواره های  هنری و فرهنگی می پردازد و چهارشنبه ها نیز به ادبیات و شعر و ادبیات اختصاص دارد.

این مجری رادیویی درباره علت انتخاب نام «میدان آزادی» برای برنامه توضیح داد: نام این برنامه «میدان آزادی» است، چون همه برای گفت و شنود، تجربه، تبادل اطلاعات تازه و خبرهای ناب شنیدنی آزاد هستیم و در واقع به دغدغه های مردم در حوزه اجتماعی و فرهنگی و هنری و ادبیات و … پرداخته می شود و پلی بین مردم و مسئولان است و خوشبختانه در همین مدت کوتاه هم در دل شنوندگان جا باز کرده و مردم دغدغه هایشان را برای پیگیری با ما در میان می گذارند.

همتی در رابطه با بخش های برنامه نیز بیان کرد: «میدان آزادی» چهار بخش دارد سرآغاز؛  نیمه دوم ؛ چشم سوم و پرده آخر و در هر بخش پیامک داده و سوال می پرسند .

وی با اشاره به تنوع حوزه های برنامه و لزوم ایجاد تفاوت در اجراها عنوان کرد: در هر برنامه باید شیوه اجرا متناسب با فضای آن برنامه باشد و اینکه برنامه در چه ساعتی از شبانه روز پخش می شود و در چه حوزه ای ساخته شده و چه دغدغه هایی را دنبال می کند، اهمیت دارد.

همتی افزود: برای «میدان آزادی» با توجه به اهمیت موضوع و دغدغه مخاطب، هرروز مباحث مربوط به برنامه را مطالعه می کنم و با توجه به زنده بودن، حساسیت بیشتری به خرج می دهم. شب تحقیق می کنم و قبل از شروع برنامه اتاق فکر داریم و با کارشناس برنامه و تهیه کننده در این جلسه موضوعات و اتفاقات را سریع مرور می کنیم و خط و ربط ها داده می شود و بعد برنامه را شروع می کنیم.

مجری برنامه رادیویی «میدان آزادی» در رابطه با سختی های اجرا با توجه به تنوع برنامه و تغییر روزانه تهیه کننده ها تشریح کرد: تغییر روزانه تهیه کننده ها یکی از محاسن برنامه است و باعث رشد گوینده می شود. اختلاف نظرها سازنده است و ما را قوی تر می کند. از انتقادها و اختلاف نظرها استفاده می کنم و ارتباط نزدیکی با تهیه کننده ها دارم و به دلیل تنوع سلیقه ها منعطف حرکت می کنم.

وی در رابطه با علت کمتر دخیل شدن در بحث های کارشناسان برنامه نیز گفت: در گفت وگوها اجازه می دهیم کارشناس صحبت کند، چون زمان ما محدود به یکساعت با چهار موضوع است و سعی می کنیم بهترین سوالات پرسیده شود که نتیجه ای برای شنونده داشته باشد.

برنامه زنده «میدان آزادی» با اجرای احسان همتی و با حضور کارشناس از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۰۰ تا ۲۲:۰۰ در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی روی آنتن شبکه رادیویی فرهنگ می رود.