- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم سینمایی «دخمه» به بخش مسابقه جشنواره جهانی سئول راه یافت

dakhme

به گزارش سوره سینما [1]، جشنواره جهانی سئول که جزو جشنواره‌های الف قاره آسیا به حساب می آید، ۲۹ شهریور لغایت ۴ مهرماه سال جاری در مرکز جهانی هنر و فرهنگ سئول برگزار می‌شود و فیلم «دخمه» به عنوان تنها نماینده ایران و خاورمیانه در بخش های بهترین فیلم بلند داستانی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه با ۲۵ فیلم منتخب دیگر از امریکا، انگلستان، آفریقای جنوبی، ژاپن، فرانسه، کانادا، چین، کلمبیا، اسپانیا، مکزیک، بلغارستان و کره جنوبی رقابت می کند.

فیلم «دخمه» که در ژانر معمایی و ترس و بر اساس آیین های فولکلور ایرانی ساخته شده است تاکنون در بخش مسابقه جشنواره‌های سینه فانتزی برزیل، ماربلای اسپانیا و فیلم‌های اول کارگردانان در لندن پذیرفته شده و برای اکران داخلی در حال مذاکره است.

در فیلم سینمایی «دخمه» به نویسندگی و کارگردانی وحید ضرابی‌نسب؛ پوریا پورسرخ، شقایق فراهانی، کاوه خداشناس، خسرو شهراز، سمیرا حسینی، مهدی میامی، حسین توشه، مهری آل آقا و لیلا سرمدی به ایفای نقش پرداخته اند. فرشاد خالقی مدیر تصویربرداری، کاوه ایمانی تدوین، حسین ابوالصدق طراحی صدا و میکس، هادی افشار مدیر صدابرداری، امید گل زاده طراحی گریم، آبتین برقی طراحی صحنه و لباس و وحید قطبی زاده جلوه های ویژه فیلم را بر عهده داشته اند. پخش جهانی فیلم نیز بر عهده امیر نادر بابایی است.