- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جشنواره فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان متعلق به همه کودکان است

farideh-roshan

فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان به خبرنگار سوره سینما [1] گفت: انتخاب دبیر مناسب و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرا آن در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان یکی از مواردی که در شورای سیاست گذاری و شورای شهر دنبال آن بودیم.

روشن اضافه کرد: به دنبال آن بودیم که سیاست گذاری‌ها به سمت و سویی برود تا فعالیت‌های دبیر اجرایی مستقیما زیر نظر شهرداری به واسطه حضور جشنواره در اصفهان انجام‌ شود. به واسطه این بسیاری از بروکراسی‌های ادارای کاهش پیدا کرد و هماهنگی‌ها بهتر انجام شد که بازخوردهای  خوبی نیز در سطح شهر از شهروندان دریافت کردیم.

او تحقق رویاهای کودک سیل زده را بخش دیگری از برنامه‌های سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان دانست و اضافه کرد: در بخش ملی به همین منظور در سرتاسر شهرها و استا‌ن‌های ایران نمایشگاهی از عکس و اکران  فیلم‌هایی در ارتباط با کودکان سیل زده برپاشده است. بازخورد خوبی نیز از مردم در این زمینه گرفتیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان متعلق به همه کودکان در هر وضعیت و شرایطی است.

وی با اشاره به ظرفیت خوب جشنواره برای استعدادیابی نوجوانان و ‌کودکان علاقمند به حوزه خبرنگاری و داوری تصریح کرد: جشنواره این بستری برای ارزیابی ظرفیت‌ها و توانایی‌های کودکان فراهم کرده است.

روشن اضافه کرد: باید بخش‌های مربوطه به خوبی این استعدادها را مدنظر و مورد بررسی قرار دهند و شناسایی کنند تا از این نوجوانان با هوش و خلاق در دوره‌های بعدی جشنواره نیز استفاده شود.

به گفته وی امیدواریم بازخوردهای این رویداد بزرگ جشنواره در سطح بین المللی به عنوان یک برند جهانی برای ایران و‌ در سطح ملی نیز به عنوان معرف میزبانی خوب اصفهان باشد.

روشن همچنین تاکید کرد: برای هرچه تخصصی‌تر و بهتر برگزار شدن سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید بعد از اتمام جشنواره این دوره برنامه‌ریزی‌ها انجام شود تا شاهد هرچه با شکوه‌تر اجرای این برنامه ها باشیم.

وی جشنواره‌هایی مانند جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان را یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی دانست که باتوجه به اینکه در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، باید دارای دبیرخانه دائمی و فعال در طول سال باشد.