- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فراخوان «پیچینگ» جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت منتشر شد

cinema-haghighat

به گزارش سوره سینما [1]، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به دنبال سه دوره برگزاری کارگاه‌های بین‌المللی در قالب پیچینگ Pitching، جذب سرمایه و رویکرد عملی در سال ۹۷، همزمان با برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت قصد دارد از طرح‌های تولیدی مستند با ویژگی‌های خلاقانه، اقتصادی، دارای لحظه‌های ناب و با قابلیت حضور در عرصه بین‌المللی حمایت کند.

مستندسازان علاقه‌مند می‌توانند ضمن دانلود فرم در نظر گرفته شده روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir [2] ارائه کتبی خود شاملtag line  که در واقع ایده ممتاز، موجز و شعارگونه‌ی طرح است (حداکثر در یک جمله کوتاه ۷ تا ۱۰ کلمه‌ای) و خلاصه کوتاه log line (حداکثر ۳۰ کلمه) را همراه خلاصه طرح ۱۵۰ کلمه‌ای، برنامه تولید، پیش‌بینی هزینه پروژه و سوابق کاری خود، تا ۲۵ مهرماه ۹۸ به آدرس ایمیل pitching@defc.ir [3] ارسال نمایند.

پس از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله کتبی، افراد منتخب باید در ساعت و جلسه مقرر که متعاقباً اعلام می‌شود، خود را برای ارائه شفاهی در مدت ۷ دقیقه در مقابل هیات داوری آماده کنند.

هیات داوران متشکل از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستند و متقاضیان باید به پرسش‌هایی نظیر «چرا این فیلم باید اکنون ساخته شود؟»، «چرا این فیلمساز باید آن را بسازد؟» پاسخ داده و به دنبال آن نمونه‌ای تصویری شامل قطعات راش و عکس‌های تهیه شده در قالب پاورپوینت ارائه نمایند.

فیلمسازان علاقمند جهت آشنایی هرچه بیشتر با مقوله «پیچینگ» بصورت رسمی و بالا بردن دانش حمایت (Fund‌) می‌توانند به مطالب ارائه شده در کارگاه‌های EDN هشتمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت که در قالب DVD ارائه شده است و یا بخش جلب  سرمایه و DocPro در کارگاه‌های جشنواره نهم و دهم سینماحقیقت رجوع نمایند.

ارائه‌ی طرح مستند Pitching Panel جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت فقط از طریق وب‌سایت این جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir [2] و تکمیل فرم مربوطه روی فایل وُرد و ارسال آن به ایمیل pitching@defc.ir [3] میسر خواهد بود.