- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دهمین دوره «جایزه شهید آوینی» برگزار می‌شود

avini-prize

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جایزه شهید آوینی ویژه‌ی نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است که برای ششمین سال متوالی، به عنوان بخش‌ ویژه‌ی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار خواهد شد.

«جایزه شهید آوینی» از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردارست و جایزه‌ی برگزیدگان این بخش هم تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰، ۱۲۰ و ۱۰۰ میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیات داوران است.

سال گذشته سه تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی شهید آوینی به ترتیب به «وحید چاووش» کارگردان فیلم «خاطرات خبرنگار جنگ»، «محمدرضا وطن‌دوست» کارگردان و تهیه‌کننده مستند «لِسِک» و ماهان خمامی‌پور کارگردان «شبیه‎سازی آقای زرد» تعلق گرفت. جایزه ویژه‌ی هیأت داوران هم به پاس حماسه‌ی تعهد و تخصص، به دکتر وحید حمیدی شخصیت فیلم «مردان زندگی» ساخته یحیی رضایی اهدا شد.

داوران این دوره‌ی جایزه شهید آوینی، آقایان اکبر نبوی، محمدهادی نائیجی و پناه‌برخدا رضایی بودند.

گفتنی است: مستندسازان متقاضی شرکت در بخش «جایزه شهید آوینی» سیزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت تا روز ۳۱ شهریورماه فرصت دارند فرم شرکت در این رویداد را روی وب‌سایت www.irandocfest.ir [2] تکمیل نموده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه‌کننده رسانده و همراه با نسخه فیلم، حداکثر تا دهم مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.