- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

گفت‌و‌گو با تهیه‌کننده «روز واقعه» در برنامه «شب سینما»/ نگاهی به سینمای مذهبی

roozevaghee-tv4

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «شب سینما» با اجرای امیرحسن ندایی که پنجشنبه شب ها به صورت زنده از شبکه چهار پخش می شود این هفته (۱۴ شهریور) میزبان دکترحمیدرضا شعیری نشانه‌شناس، معناشناس، کارگردان تئاتر و منتقد ادبی و هنری و دکتر بهروزی محمودی بختیاری زبان‌شناس و دانشیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران می شود و با آنها در خصوص حفظ زبان فارسی در سینما با نگاهی به سینمای مذهبی گفتگو می کند.

عرفان قاسمی مجری میز خبر علاوه بر مروری بر رخدادهای سینمایی هفته به صورت تلفنی با مرتضی شایسته تهیه کننده فیلم «روز واقعه» به بهانه اکران دوباره آن گفتگو می کند.

فیلم سینمایی «روز واقعه» در سال ۱۳۷۳ بر اساس فیلمنامه «روز واقعه» که بهرام بیضایی آن را در سال ۱۳۶۱ نوشته بود، ساخته شد.با گذشت ۲۵ سال از ساخت این فیلم به نظر می آید هنوز فیلمی تا این اندازه مهم و اثرگذار درباره عاشورا ساخته نشده است. بازی ماندگار بزرگان سینمای ایران، سناریوی به دور از شعار و خالصانه و موسیقی درخشان ساخته مجید انتظامی از ویژگی های «روز واقعه» است.

«شب سینما» به تهیه کنندگی حمیدرضا توسلی محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که پنجشنبه ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.