- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نمایش مستند «زندگی قشنگ نو» در شبکه مستند/ پشت پرده ارتباط هالیوود و سازمان سیا در «به اضافه مستند»

be-ezafe-mostanad

به گزارش سوره سینما [1]، سی و هشتمین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «زندگی قشنگ نو» به کارگردانی فرشاد اکتسابی از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند، محمد تقی فهیم، منتقد سینما و وحید پناهلو کارگردان مستند زندگی قشنگ نو مهمان برنامه خواهند بود و به بررسی پشت پرده صنعت سینما در آمریکا، هالیوود و ناگفته‌هایی از رسانه‌های ایالات متحده می‌پردازند. علاوه بر این، محمد تقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «زندگی قشنگ نو»، روایتی از پشت پرده حضور سازمان جاسوسی سیا در صنعت سینما و رسانه‌ آمریکا است و به ارتباط و تعامل هالیوود با آژانس اطلاعاتی آمریکا از زمان شکل‌گیری صنعت سینما در این کشور، قبل و بعد از تاسیس دفتر سرگرمی سازمان سیا می‌پردازد. این فیلم روایتی ناگفته از یکی از پیچیده‌ترین سرویس‌های اطلاعاتی دنیا و ارتباط آن با سینما در آمریکا است.

این مستند ۴۰ دقیقه‌ای که به کارگردانی وحید پناهلو و در خانه تولیدات جوان صدا و سیما تهیه شده است، برای اولین بار از صدا و سیما و برنامه تلویزیونی به اضافه مستند پخش و رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۷ شهریور ساعت ۹ و جمعه ۲۹ شهریور ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.