- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

استقبال از «هفت و نیم» برادران محمودی در جشنواره فیلم بوسان

mahmoodi-busan

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی فیلم، جشنواره فیلم بوسان که از بزرگترین و معتبرترین جشنواره فیلم آسیا است از ۳ تا ۱۲ اکتبر در بوسان کره جنوبی درحال برگزاری است وفیلم سینمایی«هفت و نیم» به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی به عنوان نماینده سینمای ایران و افغانستان دراین جشنواره در روزهای ۶، ۱۰ و ۱۱اکتبر به نمایش درآمد.

پس از سه نوبت نمایش این فیلم، نشست نقد و برسی فیلم با حضور نوید محمودی، آناهیتا افشار ، ندا جبرادیلی ، دانشجویان سینما و مخاطبان برگزار شد.

بیشتر سوالات در این نشست پیرامون وضعیت و حقوق زنان در ایران بود و اینکه یک کارگردان مرد در ایران فیلمی زنانه ساخته است برای آنها بسیار جالب بود. همچنین برخی از حاضران با اشاره به جهان شمول بودن مسائلی که در فیلم مطرح شده تاکید کردند بسیاری از مشکلاتی که برخی شخصیت های فیلم با آن روبرو بودند در کشور های دیگرهم وجود دارد و مختص یک منطقه نیست.

این فیلم ماجرای زندگی هفت دختر افغانی و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان  روایت می کند.«هفت و نیم» قصه دخترانی است که جمعه شب مراسم عروسی آنها برگزار شود اما هر کدام از آنها به نوعی درگیر مسئله ای هستند.

تاکنون برادران محمودی با فیلم های «هفت و نیم»،«چند متر مکعب عشق»، «رفتن» و«رونا مادر عظیم» در جشنواره فیلم بوسان حضور داشتند.