- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی: سینمای تخصصی کودک در ارومیه احداث می‌شود

ahad-hooshmand

به گزارش سوره سینما [1]، رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با تاکید بر احداث پردیس سینمایی ارومیه در محل سینما آزادی این شهرستان و تبدیل آن به شش سالن سینمایی مجزا گفت: یکی از سالن‌های پردیس سینمایی ارومیه با آخرین امکانات موجود به صورت حرفه‌ای به سینمای کودک اختصاص دارد.

احد هوشمند قره‌باغ افزود: فضاسازی محیط سینما کودک بر اساس معیارهای دنیای کودکان، صندلی‌های ویژه کودک، در کنار امکانات رفاهی و اکران فیلم‌های سینمایی کودکان با سیستم‌های صوتی و تصویری به روز جهان، خاطرات خوش و به یادماندنی را در این محیط برای کودکان و والدینشان برجا می‌گذارد.

وی ادامه داد: سینمای کودک در ارومیه با همکاری حوزه هنری آذربایجان غربی، سازمان سینمایی و موسسه بهمن سبز حوزه هنری و همچنین موسسه سینما شهر در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و کودکان می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

به گفته وی سینما کودک یکی از مهم‌ترین، سودآورترین و پرمخاطب‌ترین بخش‌های سینما در جهان است که تولید سالانه صدها فیلم در کشورهای مختلف به این حوزه اختصاص دارد و علاوه بر زیبایی‌ها و معیارهای خاص خود، بسیاری از حکومت‌ها در کشورهای مختلف جهان در راستای تربیت نسل آینده جامعه بر روی این بخش از تولیدات سینمایی سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه  پردیس سینمایی ارومیه در محل سینما آزادی ساخته خواهد شد، افزود: راه‌اندازی سیستم صوتی دالبی و استفاده از صندلی های vip در سالن اصلی و ساخت نخستین سالن سینمایی تخصصی کودک شمال‌غرب کشور در این پردیس از جمله اقدامات خواهد بود.

رئیس حوزه هنری افزود: پیش‌بینی می‌شود پردیس سینمایی آزادی ارومیه تا اردیبهشت ماه ۹۹ به بهره‌برداری برسد، این پردیس دارای ۶ سالن سینما و ۹۰۰ صندلی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ساخت پردیس سینمایی بازسازی و مجهز کردن سینما انقلاب با ۶۵۰ صندلی و سینما ایران با ۵۵۰ صندلی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: هزینه های ساخت و  بازسازی‌ها برابر با ۱۵ میلیارد تومان است.

هوشمند با بیان اینکه برای ساخت و بازسازی این سینماها سازمان سینمایی حوزه هنری، موسسه بهمن سبز و سینما شهر مشارکت دارند، تصریح کرد: برای این کار از محل اعتبارات استانی نیز استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری آذربایجان‌غربی ۱۳ سینما تحت مالکیت دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد سه سینما در ارومیه سه سینما در خوی یک سینما در ماکو، یک مورد در شاهیندژ،  یک سینما در سلماس، یک سینما در اشنویه و یک سینما نیز در نقده قرار دارد که از بین این تعداد سینماها تنها سینماهای ارومیه فعال هستند.

وی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی  مخاطبان سینما افزود: در سال ۹۶ مخاطبان سینما در ارومیه برابر با ۷۵ هزار نفر بوده است، این آمار در سال ۹۷ به بیش از ۱۱۲ هزار نفر رسید.