- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حسین کشاری: با ترکیب جدید اکران، وضعیت فروش سینماها بهتر شده است/ رضایت خانواده‌ها از «منطقه پرواز ممنوع»

hosein-keshari

به گزارش سوره سینما [1]، حسین کشاری مدیر سینما استقلال تهران که فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر به سرگروهی این سینما به نمایش درآمده است، گفت: با ترکیب جدید اکران، به تازگی وضعیت فروش فیلم‌ها بهتر شده است البته فیلمی که در سرگروه ما به نمایش درآمده فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» است که از روز چهارشنبه روی پرده رفته و هنوز نتوانسته است آنطور که باید مخاطبان خود را پیدا کند ولی این پتانسیل را دارد و به نظرم رفته رفته وضعیت آن بهتر می‌شود.

وی افزود: این روزها مردم به دنبال فیلم‌های کمدی مثل «مطرب» ساخته مصطفی کیایی هستند که اتفاقاً توانسته مخاطبان زیادی پیدا کند با این وجود فیلم قبلی که در سرگروه ما به نمایش درآمد فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» بود که فروش متوسطی داشت اما ما راضی بودیم. «منطقه پرواز ممنوع» هم فیلم عاطفی و خوبی است و می‌تواند مخاطبان را به خود جلب کند.

کشاری عنوان کرد: ما به فروش «منطقه پرواز ممنوع» امید داریم و حتی فعالیت‌هایمان را برای اکران این فیلم برای بچه مدرسه‌ای هم شروع کرده‌ایم. چون اگر آن‌ها به تماشای فیلم بنشینند هم فروش آن بهتر می‌شود و هم با افزایش مخاطبان و تبلیغات دهان به دهان وضعیت «منطقه پرواز ممنوع» در گیشه بهتر می‌شود. ضمن اینکه من بعد از اتمام فیلم وقتی نظر تماشاگران را جویا می‌شوم، متوجه می‌شوم که آن‌ها از فیلم رضایت دارند. هرچند فیلم برای گروه سنی از ابتدایی تا راهنمایی ساخته شده ولی حتی خانواده این بچه‌ها هم «منطقه پرواز ممنوع» را می‌پسندند و درگیر آن می‌شوند.

این سینمادار بیان کرد: از چهارشنبه گذشته که فیلم به نمایش درآمد ابتدا مدارس به دلیل آلودگی هوا و بعد به دلیل بارش برف تعطیل شد که همین مساله روی فروش فیلم‌ها تاثیر گذاشت با این حال به نظرم نیاز است که برای «منطقه پرواز ممنوع» تبلیغات وسیعی شود تا مردم با آن آشنا شوند. ضمن اینکه فراموش نکنیم که اینگونه فیلم‌ها مختص مدارس است. یعنی اگر از یک مدرسه ۲۰۰ دانش آموز به تماشای این فیلم بنشینند همین ۲۰۰ نفر می‌توانند با تبلیغات دهان به دهان باعث رونق فروش فیلم شوند.

وی توضیح داد: در حال حاضر ترکیب اکران به گونه‌ای است که فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف داریم برای مثال در همین ترکیب می‌توان فیلم کمدی، کودک، نوجوان، جدی و … را دید از همین رو اکران جدید باعث بهتر شدن وضعیت فروش سینماها شده است.

کشاری با اشاره به وضعیت فروش در چند روز گذشته گفت: ۲۵ آبان ماه وضعیت فروش بسیار بد بود یعنی بارش برف، ترافیک ایجاد شده و ناآرامی‌ها در اعتراض به گرانی بنزین روی فروش‌ها تاثیر گذاشته به طوری که فروش ما یک پنجم روزهای معمولی شد.

این سینمادار در پایان مطرح کرد: سینما استقلال تهران یک سینمای تک سالنه است و ما مجبویم یک فیلم را به نمایش بگذاریم ولی طبق صحبت‌هایی که با سینماداران داشته‌ام متوجه شدم که از ترکیب جدید اکران راضی هستند و فروش خوبی را پشت سر می‌گذارند.

منبع: خبرگزاری مهر [2]