- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ساخت ۱۱۰ اثر توسط ۳۹ کارگردان در باشگاه فیلم سوره

javad-movahed

به گزارش سوره سینما [1] همزمان با پنجمین سالگرد تاسیس باشگاه فیلم سوره حوزه هنری، محمدجواد موحد قائم مقام این باشگاه در خصوص عملکرد گروه هنری کات طی سال ۱۳۹۸ گفت: با توجه به شرایط مالی حوزه هنری، تمرکز گروه هنری کات امسال بیش از سال های گذشت بر تولید فیلم های کوتاه بوده است. براین اساس، تاکنون ۸ فیلم کوتاه با حمایت باشگاه فیلم سوره ساخته شده است . همچنین تیزر «آب هرگز نمی میرد» در اقتباس از کتاب «آب هرگز نمی میرد» و  فیلم کوتاه «یک دلقک محترم» از دیگر آثار جدید تولید شده این مرکز در سال ۱۳۹۸ است.

وی افزود: در حال حاضر سریال «کتونی زرنگی» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور در مرحله تولید قرار دارد و تاکنون ۴۶ جلسه از فیلمبرداری آن گذشته است. همچنین، پیش تولید فیلم سینمایی «پدری» به کارگردانی حسین دارابی از هفته آینده آغاز خواهد شد.

موحد خاطر نشان کرد: بخشی از تولیدات باشگاه فیلم سوره منوط به سفارش ساخت تیزرهای فرهنگی و داستانی از جانب سازمان ها و ارگان های مختلف است و بخشی دیگر از این محصولات فرهنگی بر مبنای اهداف گروه هنری کات تولید و ارائه می شود. این در حالی است که  براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۶ الی ۷ فیلم کوتاه دیگر به سفارش این گروه هنری تولید خواهد شد.

وی درباره اولویت بندی موضوعات آثار در باشگاه فیلم سوره عنوان کرد: رویکرد موضوعی این مرکز با سابقه ۵ ساله اش برای مخاطبان شناخته شده است  با این حال، آثار در حیطه موضوعات اجتماعی(شهدای مدافعان حرم و …) ، ادبیات و طنز ساخته می شود. ناگفته نماند در تولیدات اخیر گروه هنری کات به ژانر ترسناک و پلیسی نیز توجه ویژه ای شده و در نظر داریم طی سال ۹۸ به تنوع بیش تری از موضوعات و مضامین دست یابیم.

قائم مقام باشگاه فیلم سوره با اشاره به حضور آثار  باشگاه در جشنواره های فیلم یادآور شد: محصولات باشگاه فیلم سوره حضور پررنگی در همه جشنواره های فیلم کوتاه ملی و بین المللی داشته اند. ۷ اثر از تولیدات باشگاه در جشنواره ۱۰۰ و ۴ اثر در جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه تهران راه یافته اند. ناگفته نماند سطح کیفی آثار  تا حدی بوده که موفق به حضور در جشنواره های بین المللی فیلم کوتاه پکن و ایتالیا نیز شده ایم.

موحد گفت: باشگاه فیلم سوره بعد از ۵ سال تاسیس و در سومین سال فعالیت گروه هنری کات، به جمع بندی خوبی در تولید آثار دست یافته ایم. براین اساس، تاکنون ۱۱۰ اثر بلند،کوتاه و نماهنگ از ۳۹ کارگردان مختلف ساخته شده است و به طور متوسط سالانه ۲۲  اثر کوتاه داشته ایم.