- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حوزه هنری؛ متولی رویازی، از ایده تا اجرا

royazi

به گزارش سوره سینما [1] ، اولین سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که پیچینگ رویازی چیست؟

پیچینگ همان جلسه پیچ یا ارائه ایده است. پیچینگ، شیوه‌ایی دقیق برای ارائه یک طرح یا یک محصول است که به‌صورت شفاهی و گاهی تصویری، به امید جذب هزینه تولید و عرضه انجام می‌شود. پیچ، می‌تواند در مراحل مختلف تولید برای جذب سرمایه انجام ‌گیرد. ارائه‌دهندگان در جلسه ارائه ایده، بسته‌ای تولیدی شامل اطلاعات کامل ایده فراهم می‌کنند و آن را در اختیار سرمایه‌گذاران بالقوه قرار می‌دهند. این ارائه باید تاثیرگذار، دقیق و مدون باشد.

پیچینگ رویازی امکانی است برای تولید‌کنندگان صنایع خلاق که همواره با ایده‌هایشان زندگی می‌کنند و برای ساخت رویاهایشان به دنبال سرمایه‌گذارند. از طرفی فرصتی است برای سرمایه‌گذاران و سفارش‌دهندگان که در محیطی حرفه‌ای و شفاف، طرح‌های خوب و ایده‌پردازان خلاق را شناسایی کنند. جایی که می‌تواند پیوند ایده و سرمایه شکل بگیرد و تولید رویاها کلید بخورد.

رویازی برای شما بستری فراهم می‌آورد تا اگر ،صاحب طرح خلاقانه‌ای در حوزه صنایع خلاق (انیمیشن و کاراکتر) هستید، طرح خود را در بهترین و امن‌ترین فضا به خریداران و سرمایه‌گذاران ارائه کنید.

خریدار و سرمایه‌گذار در حوزه صنایع خلاق هستید، در این فضا با خیالی آسوده از میان بهترین طرح‌های نابِ تولیدکنندگان خوش فکر و خلاق، طرح مورد نظر خود را انتخاب و در چارچوبی شفاف و با قواعدی روشن در مسیر سرمایه‌گذاری یا خرید محصول مورد نظرتان گام بردارید.

سفارش‌دهنده محصولات خلاقه هستید، این فرصت ویژه برای شما مهیا می‌شود که در یک پنل اختصاصی با حضور بهترین تولیدکنندگان و خریداران، برنامه‌ها و سفارش‌های خود را مطرح کنید.

بخش‌های مختلف رویازی

پیچ انیمیشن: پیچ انیمیشن شیوه ارائه یک طرح یا محصول انیمیشنی است که برای جذب سرمایه‌گذار یا خریدار انجام می‌شود. پیچ در مراحلی مختلفی از تولید یک محصول انیمیشن انجام می‌شود. در سال ۱۳۹۷ رویازی، اولین پیچینگ انیمیشن ایران را با حضور ۱۵ تیم تولیدکننده پس از برزگاری دوره‌های آموزشی تخصصی پیچینگ برای آنها و همزمان با جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در مقابل بیش از ۱۰۰ سرمایه‌گذار و خریدار در حوزه‌های کسب و کاری مختلف برگزار کرد.

پیچ کاراکتر: در این جلسه، با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی کاراکترهای ایرانی، تعدادی از توسعه دهندگان کاراکترهای ایرانی مبتنی بر آموزش‌های ارائه شده و مشاوره‌های منتورینگ صورت‌گرفته، اقدام به ارائه طرح‌های بازارپردازی (مرچندایز) کاراکترهای ایرانی می‌نمایند. سپس طرح‌های بازارپردازی ارائه شده توسط متخصصان روسی مورد بررسی قرار گرفته و طرح‌های برتر، فرصت ارائه نمایشگاهی برای معرفی محصولات بازارپردازی کاراکترها به مخاطبان عمومی و بازخورد از آنها را خواهند داشت.

جلسه جذب: پیچینگ یعنی ایده‌ایی را به خریدار یا سرمایه‌گذاری عرضه و او را جهت سرمایه‌گذاری در آن ایده متقاعد کردن. اما یک حالت برعکسی هم وجود دارد؛ به این معنی که سرمایه‌گذاران یا خریداران عمده و اصلی یک صنعت، برنامه خود را در سال آینده ارائه دهند و اهداف و محصولات مورد نظر را برای تولیدکنندگان یا ایده‌پردازان آن صنعت مشخص کنند. این جلسات به share with یا در میان گذاشتن معروف هستند.

جلسه پیچ معکوس: در این جلسه با توجه به هماهنگی‌های قبلی و جلسات برگزار شده با چند مجموعه سفارش‌دهنده منتخب و علاقمند به حوزه انیمیشن، نیازهای ترویجی و فرهنگی ایشان شناسایی شده و به تولیدکنندگان انتقال پیدا کرده است. تولید‌کنندگان حاضر در رویازی با علم بر نیازهای مخاطب خود در جلسه شرکت خواهند کرد و سعی می‌کنند با گنجاندن نیازهای مخاطبین خاص در طرح خود، ارائه‌ای متفاوت و درخور نیازهای آنها داشته و بتوانند مجموعه‌های حاضر را متقاعد به سرمایه‌گذاری در طرح خود نمایند.

در ادامه برنامه های نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی این رویداد مهم و مبتکرانه را که حوزه هنری متولی روشن نگاه داشتن چراغ آن شده ، به اطلاع تان می رسانیم .