- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دیده شدن در فجر مهم‌تر از برنده شدن در جشنواره است

sajad-imani

سجاد ایمانی تهیه کننده و کارگردان مستند «عالیجناب» در گفت‌و‌گو با سوره سینما [1] درباره حضور این مستند در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: برنده شدن یا نشدن در این جشنواره در درجه بعدی اهمیت قرار دارد و همین که تعداد مخاطبان زیادی فیلم را می بینند بسیار برای تیم سازنده ما با ارزش است.

وی افزود : در جشنواره سینماحقیقت، مستند «عالیجناب» به دلیل روایت قصه گوی فیلم ، مخاطب را به دنبال خودش می کشاند و با استقبال خوبی مواجه شد و امیدواریم در جشنواره فیلم فجر نیز همین استقبال در ابعاد بیشتری اتفاق بیفتد.

ایمانی درباره محور کلی این مستند توضیح داد : «عالیجناب» راجع به معضلات اجتماعی در شهرستان های کوچک و کم جمعیت است و پروسه پیش تولید تا ساخت آن حدود سه سال به طول انجامید .

وی تشریح کرد : ما در ابتدا قرار بود یک فیلم راجع به بی اعتقادی در همه زمینه های اعتقادی ، انسانی ، پایبندی به عهد، قول و وفا و … بسازیم که به همین واسطه در راستای آشنایی با شخصیت های خاص با گذشته های خوب و زندگی های دستخوش تغییر شده ، با قهرمان «عالیجناب» آشنا شدیم.

ایمانی در انتها گفت: «رحیم دادوند» قهرمان اصلی «عالیجناب» یک قهرمان ملی محسوب می شود که در گذر حوادث روزگار ، اتفاق های مختلفی برای زندگی اش افتاده است و با پس از ۷ ماه مذاکره و دوستی و گپ و گفت با او، بالاخره وارد فاز فیلم برداری شدیم و دو سال مشغول فیلم برداری این مستند بودیم.

عوامل مستند «عالیجناب» عبارتند از : کارگردان: سجاد ایمانی، تهیه‌کننده: سجاد ایمانی و رضا دانش پژوه، تصویر بردار: احسان موسوی و امین کریمی، صدابردار: بهنام احسانی، طراحی و ترکیب  صدا: محمد حسین ابراهیمی، تدوین: سجاد ایمانی، اصلاح رنگ و نور: آرمین باامیدحق، پوستر و گرافیک: مدیا واثقی، مجری طرح : حوزه هنری استان فارس.