- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سازمان تبلیغات اسلامی منتظر اکران «دیدن این فیلم جرم است!» در اسرع وقت است

jorm-ghomi

به گزارش سوره سینما [1]، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی در حاشیه بازدید از باشگاه فیلم سوره در واکنش به عدم تعیین تکلیف فیلم «دیدن این فیلم جرم است!» گفت: مساله این فیلم کاملاً روشن است. روال قانونی درباره ساخت آن طی شده و مسئولان ذی‌ربط باید نسبت به تعیین تکلیف آن پاسخگو باشند.

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در حال حاضر نباید اکران این فیلم را منوط به بررسی محتوای آن کرد، روشن است که فیلمی که روال قانونی را از ابتدا طی کرده الان نباید معطل بررسی مجدد و خارج از روال بماند. زمان بررسی محتوایی فیلم، مقطع صدور پروانه ساخت است، نه بعد از ساخت کامل و یک سال بعد از نخستین نمایش در جشنواره فجر.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: برخوردهای سهم‌خواهانه با هیچ فیلمی نباید صورت پذیرد، و صرف اینکه سلیقه یک مدیر با یک فیلم سازگار نیست حتماً دلیل خوبی برای معطل نگه داشتن آن نیست.

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: همانطور که در جلسات خصوصی هم به وزیر محترم ارشاد گفته‌ام، سازمان تبلیغات منتظر صدور پروانه نمایش و اکران فیلم در اسرع وقت است و روند فعلی که تعمد بر عدم شفاف‌سازی است حتماً نیاز به اصلاح دارد.