- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کارگردان فیلم‌کوتاه «پاس»: رواج فیلم‌سازی کوتاه با هزینه بالا، انگیزه را کم می‌کند

paas

به گزارش سوره سینما [1]، جشنواره «آسوریک» روز گذشته دوشنبه نهم دی‌ماه با حضور مقامات استانی، مدیران انجمن سینمای جوانان ایران و مسئولان جشنواره در شهر زاهدان آغاز به کار کرده است.

الیکا عبداللهی کارگردان فیلم‌کوتاه «پاس» که از استان تهران در این جشنواره شرکت کرده است گفت: تقریبا دوسال می‌شود که دوره های فیلمسازی را در انجمن سینمای جوانان تهران آغاز کرده و اولین فیلمش به این جشنواره راه یافته است.

عبداللهی ضمن ابراز رضایت از حضور در این جشنواره منطقه‌ای بیان کرد: این جشنواره‌ها سبب ایجاد انگیزه در فیلمسازان جوان می‌شود و فرصت کسب تجربه بیشتر را برای آنان مهیا می‌کند. درسال‌های اخیر برخی فیلمسازان به ساخت فیلم‌های کوتاه پر هزینه با حضور عوامل و بازیگران حرفه‌ای روی آورده‌اند. رفتن به سمت فیلمسازی با هزینه‌های بالا، انگیزه‌های فیلمسازان جوانی که قدرت صرف این هزینه‌ها را ندارند، کم می‌کند.

دیروز دوشنبه ۹ دی‌ماه در نخستین روز برپایی جشنواره «آسوریک»، فیلم‌های کوتاه «برای یک نفس»، «زوزه‌های باد»، «مات»، «حماسه مدیون آنهاست»، «کوتَه»، «پاکبان، «بعدی»، «کنار گود»، «کسمت»، «او که چهارم بود»، «زمان به وقت امروز»، «اوچی»، «کوگ»، «کی کی»، «سقف»، «عباس کیارستمی» و «مرگ تدریجی» در سالن اشراق زاهدان نمایش داده شد.

همچنین دو فیلم‌کوتاه «نهایت راحتی» و «جونده» از منتخبان جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران روز گذشته در سینما اشراق زاهدان اکران شدند.

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» تا ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۸ در شهر زاهدان در حال برگزاری است.