- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نگاه دو فیلمساز جوان به جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک»

Asoorik

به گزارش سوره سینما [1]، منیژه شیخ کارگردان فیلم کوتاه «زمان به وقت امروز» که از زاهدان در جشنواره «آسوریک» شرکت کرده است درباره فیلم خود گفت: فیلم کوتاه «زمان به وقت امروز» درباره دفاع مقدس است. این فیلم درباره مادری است که برای تحویل سال نو سر مزار شهیدی گم‌نام رفته است.

این فیلم‌ساز زاهدانی عنوان کرد: من تحصیل‌کرده رشته سینما هستم و دوره‌های آموزشی انجمن سینمای جوان را هم گذرانده‌ام. برگزاری چنین جشنواره‌هایی به شدت روی ذهنیتی که از شهر و استان ما تاثیر می‌گذارد. انجمن سینمای جوان زاهدان در فیلم‌سازی بسیار فعال است اما چنین جشنواره‌هایی در اینجا زیاد برگزار نمی شود. یعنی آن طور که من شنیده‌ام جشنواره آسوریک بعد از بیش از ۲۰ سال دوباره در اینجا برگزار شده‌است.

وی افزود: باید زاهدان یک جشنواره مستقل داشته باشد و استان سیستان و بلوچستان می‌تواند یک جشنواره ملی و موثر برگزار کنند. حضور فیلم‌سازان و سینماگران به همراه مدیران سینمایی قطعاً آورده‌های فرهنگی بسیاری دارد. ضمن اینکه امیدوارم این جشنواره ها در زاهدان ادامه پیدا کند، درخواست می‌کتم که مسئولین فرهنگی هنری برگزاری این قبیل رویدادها در استان سیستان و بلوچستان تداوم و زاهدان یک جشنواره ملی داشته باشد.

احمدخوش‌نیت کارگردان انیمیشن «حبسی» درباره این اثر گفت: تکنیک این فیلم  ۳Dاست و به صورت سه بعدی ساخته شده است. حبسی داستان انسانی است که در دنیای ظلمت و تاریکی اسیر است و برای رسیدن به آزادی چشم امید به پیکره‌ای سنگی دارد که این بت سنگی همواره معامله‌های عجیب و غریبی با او دارد.

وی افزود: این فیلم کوتاه درباره آزادی است و می‌خواهد به مخاطب بگوید که برای رسیدن به آزادی، نیاز داریم جرات این را داشته باشیم که باورهای غلط را در زندگی‌مان از بین ببریم. حبسی با المان‌هایی از محیط زیست ساخته شده که مهم‌ترین المان طبیعی این اثر گل نیلوفر است.

خوش‌نیت عنوان کرد: این جشنواره بخش‌های فیلم، فیلم‌نامه و عکس دارد. وقتی که هنرمند اثری را خلق می‌کند، دیده شدن اثر مهم است هنگامی که این جشنواره‌ها برگزار می شوند، در واقع بر آثار هنرمندان ارزش‌گذاری می‌کنند. وقتی هنرمند می بیند خودش و موضوع اثرش از طرف جامعه درک می شود احساس مسئولیت بیشتری پیدا می‌کند. در نتیجه بهتر و بهتر فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: جشنواره آسوریک ظرفیت بالایی در زاهدان دارد و با برنامه‌ریزی‌های بهتر و با حمایت‌های مالی درست‌تر و توجه به ظرفیت هایی که دارد می‌تواند پیشرفت بهتری در این زمینه داشته باشد تا ما شاهد باشیم جشنواره‌های بزرگ‌تری در این شهر برگزار شود.

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» تا ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۸ در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان برپا‌ خواهد بود.