- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

زیر پوست حلب در «سایه‌های روشن»/ زنان جنگ‌زده سرپرست خانواده

saye-haye-roshan

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی خانه مستند، این فیلم مستند سعی کرده است زندگی زنان جنگ سوریه را به تصویر بکشد، زنانی که بعد از شهادت همسرانشان، سرپرست و نان آور خانه شده‌اند و باید با کار در یک کارخانه تولید آب معدنی در شهر حلب سوریه برای خانواده خود کسب درآمد کنند.

مستند «سایه‌های روشن» روایتی متفاوت از زنان و کودکان سوری پس از پایان جنگ است؛ جنگی که پس از پایان آن با ورود به مناطق جنگ زده مانند حلب، بچه‌ها و زنها بیشترین توجه را به خودشان جلب می کنند، آنها کمترین تقصیر را در بحران امروز سوریه داشتند ولی بیشترین آسیب را دیدند، و حالا بسیاری از زنان بد سرپرست یا بی سرپرست سوری باید در دل قحطی غذا و کار ، گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند.

تولید این مستند از یک سال پیش آغاز شده بود که حال پس از گذشت مراحل پژوهش و تولید، در دونسخه ۳۰ دقیقه‌ای با نریشن عربی برای نمایش در جشنواره‌ها و یک نسخه ۴۲ دقیقه‌ای ‌با نریشن فارسی برای پخش از تلویزیون آماده نمایش شده است.

فیلم مستند «سایه های روشن» به کارگردانی حسین نشاطی و تهیه کنندگی مهدی مطهر به عنوان محصول جدید خانه مستند آماده نمایش شده است.