- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

استقبال مخاطبان از «خط باریک قرمز» در سینمای رسانه

khate-barike-ghermez

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی فیلم، مستند سینمایی «خط باریک قرمز» شنبه شب و در نهمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت با استقبال رو به رو شد.

مهمانان این اکران، تعدادی از کاراکتر‌های فیلم، بچه‌های کانون اصلاح و تربیت که پس از ساخت این مستند و به واسطه آن آزاد شدند و جمعی از مدیران سینمایی و کشوری بودند.

تعدادی از بچه‌های آزاد شده کانون اصلاح و تربیت که در این فیلم مستند حضور داشتند، با نقاب‌ کاراکتر‌های خط باریک قرمز در پردیس ملت حضور یافتند.

حاضران پس از تماشای این مستند با تحسین این اثر، برای موفقیت پیشنهاد «خط باریک قرمز» در آموزش، پرورش و روانشناسی در جهت کاهش جمعیت کیفری ابراز امیدواری کردند.

آخرین نمایش مستند «خط باریک قرمز» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امروز ساعت ۱۹ در پردیس سینمایی مگامال است.

گفتنی است یکی از بازیگران این مستند که به اعدام محکوم شد بود، با تلاش سازندگان این فیلم و حمایت خیرین در آستانه آزادی قرار دارد.

این فیلم بر مبنای تئوری تأثیر سایکودرام بر کاهش خشونت و تأثیرات مثبت آن بر تغییر شخصیت افراد بزهکار و مجرم طراحی شده که با نتیجه‌ای درخشان به یک پایان‌بندی رسیده است.

«خط باریک قرمز» تاکنون موفق به دریافت جوایزی چون بهترین فیلم هنرو تجربه در سیزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت، بهترین فیلم با موضوع آسیب‌های اجتماعی در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت، بهترین فیلمبرداری در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت و نیز جایزه ویژه سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت شده است.

همچنین این فیلم به عنوان اولین مستند جایزه نت‌پک را در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دریافت کرد.

این اثر پیشتر نامزد نهایی بهترین فیلم در یازدهمین دوره آسیاپاسیفیک استرالیا و نامزد بهترین مستند سال در جشن خانه سینما شده بود.

عوامل این مستند سینمایی عبارتند از:  پژوهش، نویسنده و کارگردان: فرزاد خوشدست، با حضور: توماج دانش بهزادی- فرهاد اصلانی- هنگامه قاضیانی- امیر دژاکام- افشین هاشمی- آرش آبسالان- یاسرخاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت، تهیه کنندگان: نگار اسکندرفر، فرزاد خوشدست- فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی با همکاری فرزین خسروشاهی، تدوین: آرش زاهدی اصل، صدابردار: محمود کاشانی، صداگذاران: بهروز شهامت- شاهین خاکپور، موسیقی: صبا ندایی، طراح صحنه و‌دکور: محمدرضا موحدی، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح گریم: محمدرضا عباسی، اتالوناژ: کامران سحرخیز- فربد جلالی، تروکاژ: احمد رضایی راد- نازنین رفاهی، عکاس: ارسلان امانتی، دستیارکارگردان و برنامه ریز: محسن بنی هاشمی، مدیر تولید و مجری طرح: دُری رضایی.