- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بررسی مغز و دنیای ادراکی در برنامه «چرخ»/ گفت‌وگو درباره‌ شیوع ویروس کرونا در ایران

charkh

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این برنامه‌ «چرخ» حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» با دکتر حسین استکی، عضو هیات علمی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره‌ی فرآیند ادراک در مغز گفت‌وگو خواهد کرد.

متخصصان می‌گویند ادراک فرآیند پیچیده‌ی آگاهی پیدا کردن از اطلاعات حسی و فهم آنهاست. فرآیندی که انسان به وسیله‌ی آن، برداشت‌هایی را که از محیط خود دارد، تنظیم و تفسیر می‌کند و به آنها معنی می‌دهد. در واقع ادراک حاصل پردازش اطلاعات است و رفتار ما انسان‌ها بر اساس ادراک ما از واقعیت شکل می‌گیرد، نه خود واقعیت. ادراکات حسی نسبی هستند و بسته به شرایط مغز و محیط تغییر می‌کنند و الگوها و انتظارات نقش مهمی در ادراکات حسی دارند. از نگاهی دیگر، دنیای ادراکی بر اساس تحلیل مغز از سیگنال‌های بیوالکتریکی شکل می‌گیرد که دکتر استکی در برنامه‌ی امروز «چرخ» این فرآیند پیچیده را تشریح خواهد کرد.

گفت‌وگوی تلفنی با دکتر کیانوش جهانپور، مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره‌ شیوع ویروس کرونا در ایران ، از دیگر بخش‌های نودودومین قسمت «چرخ» در فصل ششم خواهد بود.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.