- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ماجرای اعتماد به نفس بازیابی شده یک مبتلا به اوتیسم در مستند «سحر»

sahar

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی موسسه اومافیلم؛ سحر، دختری است که از دو معلولیت رنج می برد، نابینایی و اوتیسم خفیف. نابینایی سحر، باعث تشدید بیماری اوتیسم او شده و او را به یک فرد در خودمانده تبدیل کرده است. زمانی که فرد مبتلا به اوتیسم مشکل ارتباطی و کلامی خود را حل کند، می‌تواند کاملا به شرایط عادی بازگردد. این اختلال یکی از انواع اختلالات دوران کودکی است. اختلالی که رشد و گسترش مهارت های اجتماعی و ارتباطی فرد را مختل می کند. اوتیسم در سه سال اول زندگی بروز میکند و مادام العمر است و مشکلات زیادی را برای رشد کودک در حیطه‌های مختلف رشد (شناختی، اجتماعی، عاطفی و …) ایجاد می‌کند و کودک و خانواده را دچار انواع چالش‌ها می‌کند.

در این مستند شاهد هستیم که اتفاقی در زندگی سحر، همه چیز را تغییر می‌دهد و اولین ارتباط‌های او شکل می‌گیرد و اعتماد به نفس از دست داده خود را باز می‌یابد و به موفقیت های بزرگی در زندگی می‌رسد.

در این مستند، در کنار روایت زندگی سحر، با دکتر مهتاب اسحاقی هم آشنا می‌شویم که به درمان کودکان مبتلا به اوتیسم خفیف، کمک  و بیماری آنها را درمان می‌کند.

فیلم مستند «سحر» به کارگردانی سجاد ترابی و تهیه‌کنندگی سیدجمال عودسیمین با تصویربرداری حمیدرضا کیوان‌فر و محمدرضا ارشدی و صدابرداری حسین همدرسی تهیه شده در موسسه اومافیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.