- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اعلام مصوبات کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما

kargorooh-corona

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، در این جلسه که روز گذشته (چهارشنبه ۲۸ اسفند) به ریاست حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی برگزار شد، موارد ذیل به تصویب رسید:

الف) جزئیات اعطای تسهیلات بانکی به سینماها که کلیات آن در جلسه قبل به تصویب رسیده‌بود شامل:

۱- صرفا سینماهای فعال با مالکیت و یا بهره بردار بخش خصوصی مشمول دریافت این تسهیلات هستند. فهرست ۱۲۶ سینما (۳۱۴ سالن) مشمول این طرح به پیوست است.

۲- به ازاء هر سالن سینما مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به صورت قرض الحسنه اعطا می شود.

۳- نحوه بازپرداخت مبالغ دریافتی به‌صورت یکباره (پایان شهریور ۱۳۹۹) برای سینماهایی که معدل فروش ماهانه آنها در سال ۱۳۹۸کمتر از ۵۰ میلیون تومان بوده، تا پایان اسفندماه ۱۳۹۹ خواهد بود.

۴- تسهیلات مذکور به سینماهایی که توسط مالکان آن اداره می شود، به مالک سینما و سینماهایی که توسط بهره بردار اداره می‌شود به بهره بردار سینما پرداخت می‌شود.

۵- مطابق هماهنگی به عمل‌آمده با صندوق اعتباری هنر، ارائه یک فقره چک معتبر معادل مبلغ تسهیلات به عنوان ضمانت از سوی متقاضی کافی است.

۶- سقف ارسال تقاضا برای دفتر نظارت بر نمایش تا ۳۱ فروردین ۹۹ است.

ب) پرداخت کمک هزینه سهم بیمه تامین اجتماعی کارفرمایان (۲۳درصد) شامل:

۱- مشمولان دریافت این کمک هزینه، سینماها، مراکز پشتیبانی فنی سینمایی(لابراتوارها و استودیوها) و آموزشگاه های آزاد سینمایی فعال بخش خصوصی و دارای مجوز از سازمان امور سینمایی هستند.

۲- برای سینماها، این حمایت صرفا شامل سینماهایی خواهد بود که معدل فروش آنها در سال ۱۳۹۸ کمتر از ۵۰ میلیون تومان بوده است. (۷۰ سینما از جدول پیوست)

۳- پرداخت کمک هزینه مذکور از اسفندماه ۱۳۹۸ تا زمانی‌که فعالیت های مراکز سینمایی به جهت رعایت سلامت فعالان و شهروندان تعطیل باشد، ادامه خواهد داشت.

۴- هر یک از واحدهای متقاضی لیست بیمه تامین اجتماعی دی ۹۸ خود را به حوزه‌های زیر ارائه کنند:

مراکز پشتیبانی فنی و آموزشگاه های آزاد سینمایی: معاونت‌ توسعه فن‌آوری و مطالعات سینمایی

سینماها: دفتر نظارت بر نمایش فیلم

۵-درخواست‌ها حداکثر تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ پذیرش می‌شود.

۶- نام کارگاه باید دقیقا هم‌نام مجوز صادره باشد.

۷- کارگاه یا مراکز سینمایی مورد نظر نباید از بیمه بیکاری استفاده کرده باشند.

ج) حمایت از فیلم های سینمایی و غیرسینمایی

۱- در کنار فیلم های جدید، اکران فیلم هایی که نمایششان در اسفندماه متوقف شد بعد از باز شدن سینماها ادامه پیدا می کند و هزینه ای برای تبلیغات آنها در نظر گرفته می شود.

۲- فیلم های دارای پروانه ساخت سینمایی و غیرسینمایی داستانی اکران‌نشده درصورت عرضه در نمایش خانگی (حداکثر ۳۰ فیلم ) معادل ۲۰ درصد مبلغ قرارداد آنها علاوه بر قرارداد، توسط سازمان سینمایی پرداخت می‌شود.

د) کمک ویژه به برخی اعضای خانه سینما

۱- مطابق جدول پیوست که از سوی خانه سینما ارائه شده، ۲۵۳۳ نفر از اعضای صنوف مطابق جدول پیوست ۵ میلیون ریال، حمایت می‌شوند.

۲- افراد مشمول باید از کسانی باشند که در سال جاری کمتر اشتغال به کار داشته‌اند و ضمنا اشتغال در نهاد دولتی یا بازنشسته حقوق‌بگیر نباشند.

۳- زنان سرپرست خانوار، از کار افتادگان، بیماران خاص، بیکاران فصلی و مشاغل سخت در اولویت قرار دارند.

۴- افراد مشمول باید به تایید هر صنف رسیده باشند.

۵- مبلغ درنظر گرفته شده به حساب قانونی مشمولان واریز می‌شود.

۶- اعضاء صنوف تهیه کنندگان، انجمن صنفی پخش کنندگان، انجمن سینماداران و انجمن مدرسان در این لیست قرار ندارند.

۷- این کمک ها به اعضای انجمن صنفی مدیران تدارکات، انجمن صنفی طراحان فنی و مجریان صحنه، انجمن صنفی دستیاران فیلمبردار، انجمن صنفی بدلکاران و هنروران و افراد تحت پوشش زنان سرپرست خانوار یا بازماندگان درگذشتگان شامل ۱۲۰۵ نفر تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

۸- برای صنوف غیر از بند فوق، به محض معرفی اعضای مشمول توسط رئیس صنف پرداخت می‌شود.

۹- خانه سینما اسامی دریافت‌کنندگان این عیدی را در اختیار سازمان سینمایی قرار خواهد داد اما به جهت رعایت حرمت این عزیزان، منتشر نخواهد شد.