- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

درباره فصل دوم سریال «نون خ»/ چه خوب که از آپارتمان رها شدیم

noon-kh1

سوره سینما [1] – کمتر کسی فکر میکرد فصل دوم «نون خ» که به دنبال فصل ششم «پایتخت» روی آنتن می‌رود بتواند همچنان کنداکتور شبانگاهی شبکه اول را پررونق نگه دارد با این حال جاه‌طلبی سازندگان در شکل دهی به داستان سریال در لوکیشنهای متنوع بیرونی و شخصیت پردازی‌های رنگارنگ، شروع خوبی را برای این سریال رقم زده است.

در فصل دوم «نون خ» بسان فصل اول بخش عمده داستان در طبیعت روستایی غرب ایران می‌گذرد و برای این روایت سعید آقاخانی سعی زیادی کرده به جای بازیگران مرکزنشین به سراغ نیروهای مستعد بومی برود.

این بومی‌گزینی در بازیگری باعث شده به لحاظ گویش روالی یکدست بر سریال حاکم شود و کم پیش بیاید سکانسی که لهجه کاراکترها توی ذوق مخاطبان کرد بزند.

لحن ماجراجویانه «نون خ» و ایجاد حوادث متوالی با زیربنای طنز از ورود غول کرمانشاه به داستان و موتیف خواستگاران اجاره‌ای تا تعقیب و گریز در کوهستان‌ها و حتی باز شدن پای خرس قهوه ای ایرانی به داستان از شگردهایی بوده که کارگردان برای جذب مخاطب به کار برده.

noon-kh2 [2]

«نون خ» برخلاف سریالهای روتین به جای محصور شدن در لوکیشنهای آپارتمانی به دل کوه و دشت و بیابان زده و بخش عمده تعلیق روایت حین ورود کاراکترها به لوکیشنهای بیرونی رخ می‌دهد.

این وارد کردن داستان به لوکیشنهای خارجی هم باعث چشم‌نوازی بصری سریال شده و هم بخشهایی نادیده از طبیعت ایران را پیش روی مخاطبی قرار میدهد که شیوع کرونا موجبات خانه‌نشینی اش را رقم زده.

«نون خ» اگر بتواند این تکیه توامان بر حادثه پردازی‌های مدام و جریان سیال روایت در لوکیشن‌های بیرونی را ادامه دهد یقیناً خواهد توانست نوید سریالی مفرح و درعین حال خانوادگی را دهد که حتی در بازپخش هم دیدنی خواهد بود.