- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تعطیلی سینماها تهدیدی برای آینده فرهنگی کشور/ تکلیف قانونی دولت، حمایت از متضرران است

pezhmanfar

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سوره سینما [1] در خصوص وضعیت سینما و اثرات تعطیلی آن در عرصه فرهنگی کشور گفت: مجلس شورای اسلامی ‌باید شرایط را برای فعالیت سینماها فراهم کند چرا که ممانعت از بازگشایی آن ذائقه مردم در استفاده از سالن ها را تحت تاثیر قرار داده و عرصه های فرهنگی کشور را به رکود می کشاند. این در حالی است که سینما مکانی برای تعاملات فرهنگی مردم بوده و تعطیلی آن بر اثر انتشار ویروس کرونا، مقتضیات فرهنگی و تفریحی آن را با چالش روبرو می کند.

وی افزود: اعمال طرح فاصله گذاری صندلی سینماها فرصتی برای جبران بخشی از هزینه سینماها، بهره مندی ۵۰ درصدی از صندلی سالن ها و حمایت از سینماداران در شرایط بحرانی است. از طرفی دولت نیز ملزم به حمایت از همه اقشار است.

حجت الاسلام پژمانفر درباره تصویب طرح و برنامه ای جدید در حمایت از جامعه سینما خاطرنشان کرد: نیازی نیست برای تک تک مشکلات اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کرونا در مجلس طرحی مطرح شود چرا که تکلیف قانونی دولت حمایت از همه اقشار در حوادث غیرمترقبه و جبران خسارات ناشی از آن است. کرونا نیز از این قضیه مستثنی نیست و دولت باید درصدد جبران ضررهای مالی آن برآید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص نامه انجمن سینماداران به ریاست جمهوری مبنی بر بازگشایی سالن‌های سینما عنوان کرد: ما انتظار داریم دولت و مجلس به همه مسائل رسیدگی کنند. تعطیلی سینماها هم بخشی از مشکلات بخش فرهنگی است که نباید از آن غافل شده و امیدواریم به زودی به آن رسیدگی شود. مسلما تعطیلی سالن ها عواقبی دارد و عدم جبران آن، آینده فرهنگی کشور را به خطری جدی خواهد‌ انداخت.