- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آغاز احداث پردیس سینمایی «پرسیا» در شیراز/ بازسازی تنها سینمای کازرون

shahabian

رسول شهابیان مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان فارس در گفت‌و‌گو با سوره سینما [1] از مراحل بازسازی و احداث سالن های این استان خبر داد و گفت: سینما «پرسیا» شیراز در اولویت اول بازسازی طرح تحول عمرانی موسسه بهمن سبز در مراحل پایانی اخذ مجوز شهرداری جهت بازسازی است و کلنگ مراحل ساخت و احیای آن از هفته‌های پایانی سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود : حوزه هنری در حال حاضر ۵ سینمای تک سالنه با نام‌های «سعدی» ، «شیراز» ، «ایوان» ، «فلسطین» و «پیام» در شهر شیراز دارد که ترمیم و تجهیز و به روز رسانی آن در اولویت‌های بعدی موسسه بهمن سبز حوزه هنری قرار دارد .

وی همچنین نوید روشن کردن چراغ‌های خاموش سینما در شهرهای دیگر بعد از ایام کرونا را داد و گفت: در شیراز اولین اولویت بازسازی و مدرن کردن تجهیزات بعد از دوران کرونا سینما «سعدی» شیراز است و پس از آن در سایر شهرها سینما «کازرون» را داریم که سالهاست بسته است و ساختمان آن قدیمی و مستهلک شده و باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: درباره سینماهای دیگر و شهرهای دیگر هم پیشنهاداتی داریم که موسسه بهمن سبز حوزه هنری در تعامل با بخش خصوصی به صورت رهن یا بهره برداری سالن‌های متعددی داشته باشد.

شهابیان در پایان متذکر شد: اگرچه با توجه به بیماری کرونا و تعطیلی سینماها متحمل هزینه‌های زیادی شدیم اما با این حال با افزایش قیمت بلیت‌ها هم مخالفم و معتقدم باید ابتدا اعتمادسازی و اطمینان‌سازی کنیم و افت شدید مخاطب را تحمل کنیم و قیمت بلیت را افزایش ندهیم.

موسسه بهمن سبز حوزه هنری در حال حاضر با سالن‌های «ایوان» شیراز با یک سالن، «سعدی» شیراز با یک سالن، «فلسطین» شیراز با یک سالن، «پیام» شیراز با یک سالن، «شیراز» شیراز با یک سالن مشغول فعالیت در سطح استان فارس است.