- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حوزه هنری مکانی برای مقابله با انحراف سینما و هنر است

sharafodin

محمدرضا شرف‌الدین تهیه‌کننده سینما در خصوص عملکرد حوزه هنری در تولید و حمایت از فیلمسازان ارزشی به خبرنگار سوره سینما [1] گفت: هر نهادی سیاست هایی دارد که خط و مشی آن را مشخص می‌کند. حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بار معنایی بسیاری دارد و هر کلمه از آن رویکردی تعیین کننده برای این نهاد محسوب شده و انتظاراتی را در ذهن هر فردی ایجاد می کند.

وی افزود: دغدغه اصلی فیلمسازان ارزشی و انقلابی، حرکت حوزه هنری در مسیر ریشه های اصلی و گفتمان انقلاب است و انتظار داریم مدیریت جدید این مجموعه فرهنگی نسبت به آن برنامه ریزی های دقیق تری را طراحی و اجرایی کند. حمایت نهادهای فرهنگی سینمایی از دیگر فیلمسازان تا حدی بوده است که حوزه هنری تنها به تولیدات انقلابی اختصاص یافته و آرمان های مختص به خود را در پیش گیرد.

شرف‌الدین خاطرنشان کرد: انحراف تولیدات سینمایی و ورود افراد دگراندیش در سینما بازی ای بیش نیست. این عده برخلاف تصور از حمایت های بسیاری برخوردارند و متاسفانه، حمایت از آنها نیز ریشه هایی عمیق داشته و تا سفارت کشورهایی نظیر انگلیس و فرانسه پیش رفته است. بر این اساس تمرکز حوزه هنری و حمایت از تولیدات انقلابی این سطح از کج روی ها را کنترل کرده و آرمان های فرهنگی و اعتقادی را پیش خواهد برد.

وی عنوان کرد: رسالت حوزه هنری تولید آثار انقلابی و نهادینه کردن مفاهیم مربوط به آن است. بنابراین انتظار می رود به بچه مسلمان ها اعتماد کرده و از توانایی آنها در خلق آثار حمایت شود. جریان پول های کثیف در اقتصاد کشور و تزریق آن به بخش هنر نیز مشکل بزرگ دیگری در سینمای ایران است و ادامه این روند بسیاری از فیلمسازان توانمند را از وادی فعالیت و تولید به دور کرده است. تاکید می کنم که  مسئولان فرهنگی ما نباید نگران سینمای شبه روشنفکری و رونق آن در کشور باشند چرا که این سینما به این زودی در کشور منهدم نخواهد شد و فعالیت های آنها ادامه دارد. باید کمک کنیم تا آثار بچه مسلمان ها روی زمین نماند و باید از آن ها حمایت کنید.