- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سیروس گرجستانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت + پیام‌های تسلیت

gorjestani

به گزارش سوره سینما [1]، سیروس گرجستانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون صبح امروز پنجشنبه ۱۲ تیرماه بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

این بازیگر متولد ۱۳۲۳ که از شب گذشته در بیمارستان شهید لواسانی بستری شده بود، صبح امروز بر اثر سکته قلبی درگذشت.

سیروس گرجستانی بازیگر باسابقه و قدیمی سینما و تلویزیون است که در سریال‌های طنز و مجموعه‌های نمایشی مختلفی به ایفای نقش پرداخته است.

از جمله سریال‌های مطرح این بازیگر می‌توان به همکاری‌اش با رضا عطاران در مجموعه «متهم گریخت» و همچنین ایفای نقش در سریال‌های «زن بابا» و «گاوصندوق» اشاره کرد.

سیروس گرجستانی این شب‌ها سریال «شاهرگ» را که به فضای دهه ۶۰ می‌پردازد روی آنتن دارد.

سوره سینما [1] درگذشت سیروس گرجستانی را به خانواده ایشان و جامعه هنری ایران تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت معاون سیما

دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما در پیامی درگذشت سیروس گرجستانی هنرمند پیشکسوت تلویزیون و سینما را تسلیت گفت.متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت سیروس گرجستانی، هنرمند محبوب و دوست داشتنی، موجب تأثر و اندوه عمیق اینجانب شد. قبول از میان رفتن بازیگری که همواره با چهره ای بشاش و خندان، لبخند را بر لب همه می نشاند، دشوار است.

مرحوم سیروس گرجستانی هم از هنرمندان توانایی بود که همیشه با روی باز و انگیزه ای فراوان با سیما همکاری می‌کرد؛ چون عاشق مردم و فرهنگ و هنر این سرزمین بود.

این بازیگر با نقش هایی به یادماندنی در آثار طنز، جای خود را در دل همه باز کرده بود و مردم وی را با این آثار به یاد خواهند داشت. در کارنامه سیروس گرجستانی همچنین بازی در تعداد چشمگیری سریال فاخر تاریخی و انقلابی دیده می‌شود که نشان از تعهد و مسئولیت پذیری وی برای روشنگری و اعتلای تفکر و فرهنگ این ملت داشت؛ سریال‌هایی چون «امام علی»، «ولایت عشق»، «کیف انگلیسی»، «مدرس»، «کلاه پهلوی» و…«شاهرگ» که با روایتی درباره سال‌های صدر انقلاب اسلامی، این شب‌ها از شبکه دو سیما درحال پخش است.

اینجانب، درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم کشورمان تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال طلب صبر و برای آن هنرمند والا مقام رحمت و غفران الهی مسئلت دارم.»

پیام تسلیت بنیاد سینمایی فارابی

متن این پیام به شرح زیر است:

«گیله‌مرد در قلب مردم بود. نه صرفا به واسطه بازی‌های شیرین و ماندگارش در تلویزیون، او عمیق‌تر از آنی بود که می‌نمود. اصیل و نجیب، با سابقه چندین دهه خاک‌صحنه خوردن، از «سنگلج» تا «گروه دوم هنر ملی» تا حضور «معرکه در معرکه » بر صحنه نمایش. سیروس گرجستانی هنرمند محبوب و پیشکسوت، به‌ واسطه اصالت و سلامت‌اش، نزد مردم در جایگاهی که باید، قرار گرفت. گیله‌مرد در قلب ما بود، افسوس که باید باور کنیم سیروس گرجستانی دیگر در بین ما نیست و به جمع دوستان دیرینش «هادی اسلامی» و «خسروشکیبایی» و دیگر هنرمندان اصیل عرصه نمایش پیوسته است. نسلی که ستاره بود، ستاره ماند و در آسمان هنر، ستاره خواهد بود.

روحش شاد و مصیبت فقدانش بر خانواده معززش و جامعه هنری کشور، تسلیت باد.»

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

در پی درگذشت بازیگر پیشکسوت مرحوم سیروس گرجستانی، انجمن بازیگران سینمای ایران پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

«بازگشت همه به سوی خدای مهربان است.

متاسفانه  بازیگر پیشکسوت دیگرى نیز جمع ما را ترک کرد و به آرامش جاودان پیوست ، سیروس گرجستانی عزیز به آرامش بیکران و ابدی پیوست.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران درگذشت این هنرمند دوست داشتنی و مهربان را به خانواده ایشان، همکاران و هموطنان هنردوست تسلیت عرض می نماید.

همچنین با توجه به تشدید شرایط بهداشتی، امید است برای این هنرمند عزیز و دیگر همکارانی که اخیراً از میان ما رفتند در اولین زمان مناسب مراسم یادبود و بزرگداشتی درخور جایگاه این بزرگواران برگزار نماید.»

پیام تسلیت پایگاه خبری-تحلیلی سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سوره سینما درگذشت سیروس گرجستانی هنرمند مردمی، با اخلاق و بی‌حاشیه را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

«بار دیگر جامعه هنری در غم از دست دادن یکی از هنرمندان مطرح و خوشنام سینما، تلویزیون و تئاتر به سوگ نشست. سیروس گرجستانی هنرمندی مردمی، با اخلاق و بی‌حاشیه که با درخشش در آثار بسیاری در سینما و تلویزیون تصویر ماندگاری را در ذهن مخاطبان برجای گذاشت.

پایگاه خبری-تحلیلی سوره سینما [1] این واقعه تلخ را خدمت اهالی فرهنگ و هنر و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوید و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر مسالت دارد.»