- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رئیس حوزه هنری: ظرفیت‌های هنری برای تبیین اندیشه ناب محمدی استفاده شود

mahdi-dadman

به گزارش سوره سینما [1]، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در سی‌وهشتمین نشست سراسری رؤسای مراکز استانی حوزه هنری گفت: به‌عنوان کسی که در سازمان تبلیغات اسلامی خادم بودم، می‌خواهم شهادت بدهم که اشتراک نظر در هر دو نهاد سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری بسیار بالاست.

وی افزود: باید از این اشتراک نظر برای تعالی زیست‌بوم هر استان استفاده شده و عدم استفاده از این اشتراک نظرها جفا در حق این دو نهاد است.

دادمان ادامه داد: این تغییر مدیریتی یک فرصت ویژه برای هم‌افزایی بین حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تبلیغ اسلام وظیفه همه آحاد جامعه است، تأکید کرد: بخش خوبی از آحاد مؤمنین می‌توانند از ظرفیت‌های هنری خود برای تبیین اندیشه اسلام ناب محمدی استفاده کنند.

وی اذعان کرد:‌ هم‌افزایی میان سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری قدم اول است که باید به سرعت برداشته شده و گام دوم آن است که با هم‌افزایی و کارهای عملیاتی زمینه را برای حضور هسته‌های مردمی فرهنگی فراهم کنند.

دادمان در ادامه سخنان خود به نکاتی درخصوص وظایف و مأموریت سازمان تبلیغات اشاره و اظهار کرد: در سند راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان مأموریت این سازمان،‌ تمهید تحقق راهبری زیست‌بوم فرهنگی-تبلیغی آمده است.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: توجه بیشتر به هویت اندیشگانی حوزه هنری در فصل نوین حرکت حوزه یکی از اولویت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد:‌ هویت اصلی حوزه‌های هنری استانی باید به سمت هویت باشگاهی حرکت کند و به این معنا است که همزمان از دو مأموریت شبکه‌سازی و رشد نیروی انسانی صحبت می‌شود.

دادمان ابراز کرد: توجه به حلقه‌های تولید و مصرف زنجیره تولیدات فرهنگی- هنری یکی دیگر از اولویت‌های حوزه هنری بوده است. امروز باید اذعان کرد که مسئله توزیع و اقتصاد هنر، از مسئله‌های خطیر ما در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی اظهار کرد: اساسا هنر و محصول فرهنگی باید سمت مخاطب بایستد و هر کاری می‌کنیم باید یک پیوست اجتماعی برای آن داشته باشیم. پیوست اجتماعی یک ضرورت است و به آن توجه ویژه می‌شود.

رئیس حوزه هنری تأکید کرد: شیوه زیست جامعه تغییر کرده و باز هم رو به تغییر است و این تغییر به‌واسطه فضای مجازی است؛ توجه بیشتر به فضای سایبر جزء راهبردهای مهم حوزه هنری خواهد بود.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: باید تلاش کنیم حوزه هنری و سازمان تبلیغات نهایتا تا یک ماه آینده به یک تفاهم عملیاتی در سطح استان‌ها برسیم.

وی در ادامه سخنان خود به استفاده از تجربیات موفق در حوزه هنری اشاره و خاطرنشان کرد:‌ ما در دوره جدید حوزه هنری از تجربیات موفق تعامل فی‌مابین حوزه هنری و سازمان تبلغات اسلامی نهایت استفاده را خواهیم برد.