- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم سینمایی «طرلان» در اردبیل کلید خورد

tarlan

به گزارش سوره سینما [1]، فیلم «طرلان» روایتگر پسری به نام طرلان است که در جریان اتفاقات و رویدادهایی معمول زندگی  با واکنش ها و باورها و در برخی موارد خرافه سازی های مردم  روستا گریبانگیر می شود.

این فیلم در حال و هوای بومی و منطقه ای آذربایجان و به زبان ترکی است و فهرست بازیگران و عوامل این فیلم به زودی اعلام می شود.

پیش از این حضور بازیگران مطرح تئاتر و تلویزیون اردبیل از جمله: داور فرمانی، فریبا مهرزاد، محمدرضا خدایی، محمد فردین، مریم ندایی، جلال محمدلو، لیلی نظری، یاشار نادری، ملکه فتحی به همراه بازیگران خردسال ایلیا نوریان، ال آی شیری و امیررضا رحیمی نسب در فیلم «طرلان» اعلام شده بود.

سیدمحمد حسینی متولد ۱۳۵۵(اردبیل) دارای لیسانس تاریخ که پس از فارغ‌التحصیلی از مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس ، در سمت‌های دستیاری کارگردان، برنامه‌ریزی و تدوینگری با تلویزیون فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده است و تاکنون چندین اثر تلویزیونی و مستند را در کارنامه خود دارد،طرلان اولین فیلم سینمایی او محسوب می شود.

سیدمحمد حسینی و عصمت نوریان تهیه کننده این اثر هستند و اتابک نادری مجری طرح ومحبوب شکرزاده مدیر فیلمبرداری فیلم «طرلان» هستند.

در تهیه این فیلم شرکت سرمایه‌گذاری آتیه رفاه، شهرداری اردبیل و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی،هلال احمر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان دهیاری هیر و دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل همکاری موثری را داشته اند