- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سردیس شهید سلیمانی و پوستر جشنواره‌های «ذوالفقار» و «سردار آسمانی» رونمایی شد

vazir-sardis

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از مرکز‌ روابط عمومی ‌و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور خانواده ایشان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی دیگر شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور رونمایی شد.

در ابتدای مراسم تلاوت قرآن مجید از مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان پخش شد. سپس مجری مراسم ضمن خوشامدگویی به حضار، گفت: نشان ذوالفقاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی به سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تقدیم کردند، بالاترین نشان نظامی است و این عنوان، جشنواره‌ای ادبی هنری با موضوع شهید قاسم سلیمانی با گستره بین‌المللی در قالب پوستر، پویانمایی و شعر در استان خوزستان شد.

پس از تلاوت قرآن کریم در یک ارتباط زنده تصویری با استان خوزستان از پوستر «جشنواره فرهنگی هنری ذوالفقار» رونمایی و فراخوان آن منتشر شد.

poster-zolfaghar [2]

در این ارتباط زنده تصویری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد خطیب نماز جمعه اهواز دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به ‌گونه‌ای در قلب‌ها نفوذ کرد که تا قرن‌ها خاطره‌اش در یادها باقی خواهد ماند. روحیه ایشان همچون امام خمینی(ره) و ویژگی ممتاز ایشان بود که هر جا که می‌توانست نیازی را برطرف کند در آنجا حضور پیدا می‌کرد.

در ادامه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز ‌لحظاتی به صحبت پرداخت و افزود: استان خوزستان در هشت سال دفاع مقدس شاهد فداکاری‌های سردار سلیمانی بود و همچنین در سیل خوزستان شاهد مدیریت و کنترل سیل توسط ایشان و همراهانش همچون ابومهدی المهندس بودیم.

وی همچنین یادآور شد: ما آمادگی این را داریم که دبیرخانه دائمی این جشنواره را تشکیل و ذره‌ای از دین‌مان به این شهید والامقام را ادا کنیم.

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم در سخنانی اظهار داشت: بنده به نیابت از هنرمندان خوزستان اعلام آمادگی می‌کنم، تلاش خواهیم کرد که میزبان شایسته‌ای برای هنرمندان رشته‌های مختلف با نام و یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی باشیم.

بخش دیگر مراسم، به ارتباط زنده تصویری با شهر کرمان برای رونمایی از پوستر دومین «جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی» اختصاص داشت.

در این ارتباط که از کنار مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برقرار شد، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به حضور رضا ایرانمنش بازیگر سینما و جانباز دفاع مقدس در این مراسم گفت: پس از شهادت سردار سپهبد سلیمانی، جامعه فرهنگی هنری جزو اولین گروه‌هایی بودند که برنامه‌هایی برای این موضوع تدارک دیدند.

وی افزود: دومین دوره جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی اول تا ششم دی‌ماه در سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سه بخش خیابانی، صحنه‌ای و نمایش‌نامه برگزار می‌شود.

پس از صحبت‌های محمدرضا علیزاده، با حضور آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، استاندار کرمان و دیگر مسئولان این استان از پوستر دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی رونمایی شد.

در اواسط براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) حضور یافته و از رشادت‌های سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سخن گوید، اما به دلیل مساعد نبودن وضعیت جسمانی و توصیه اکید پزشکان، این موضوع ممکن نشد، اما به احترام خانواده شهید سلیمانی پیامی به مراسم فرستاده که توسط مجری برنامه برای حضار قرائت شد.

همچنین اجرای دو قطعه موسیقی حماسی و سنتی از دیگر بخش‌های این آیین بود.

گفتنی است در این مراسم آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس حوزه علمیه اهواز، خانواده شهید سردار سلیمانی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری و جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.