- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بسته ویژه فیلم‌های «عماریار» برای هفته عفاف و حجاب ارائه شد

ammaryar-efaf-hejab

به گزارش سوره سینما [1]، همزمان با فرارسیدن سالروز واقعه گوهرشاد، سامانه «عماریار»، مجموعه آثاری چون فیلم سینمایی «دلبری»، فیلم داستانی «خانه پنجم»، فیلم داستانی «مستوره»، مستند «بانو»، مستند «بهت میاد»، مستند «قیام غریب» و … را برای تماشای خانگی و خرید در این مناسبت، ارائه کرد.

فیلم سینمایی «دلبری» به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی نخستین اثر این بسته فیلم است. ازجمله بازیگران فیلم می‌توان به مهدی عطاران، مهسا هاشمی، هنگامه قاضیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو، آتیلا پسیانی اشاره کرد.

مستند «بهت میاد»، به کارگردانی محمدحسن یادگاری و تهیه کنندگی یوسف نادری منش، این مستند روایتی تاریخی از سیر تحول مد، پوشش و آرایش از ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد در ایران را مورد بررسی قرار داده و به معضلات و چالش‌های پیش روی جامعه امروز می‌پردازد.

فیلم داستانی «خانه پنجم» که به کارگردانی رضوانه فتحی ساخته شده است. داستان این فیلم پیرامون دختری در زمان کشف حجاب رضاخانی است…

مستند «قیام غریب» که در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه و تولید شده است، دیگر اثر این بسته فیلم است. این مستند به واقعه قتل و عام زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) که در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی و سیاستهای ضد دینی حکومت در مسجد گوهرشاد می پردازد.

مستند «بانو» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد حبیبی منصور، تولید شده است. این مستند روایت‌گر زندگی پرفراز و نشیب بانو عصمت احمدیان، مادر شهیدان فرجوانی است.

فیلم داستانی «مستوره» به کارگردانی الهام هادی نژاد و تهیه کنندگی حسین اسدزاده، دیگر اثر بسته فیلم «عماریار» برای هفته عفاف و حجاب است.

پویانمایی «حاجی آخوند» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر عطری، ساخته شده است. این پویانمایی روایتگر داستان مادر بزرگی برای نوه‌های خود، قصه‌ یک مامور شهربانی را تعریف می‌کند که در زمان اجرای قانون کشف حجاب، در مخالفت با کشف حجاب فعالیت می‌کرد.

«رویای گلها»، «رضا ماکسیم»، «چکمه‌های فرنگی»، «چارقد بی بی»، «برهمان عهد»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «خلوت خوب» و «مادر جبهه‌ها» از دیگر آثار این بسته فیلم هستند.

شما مخاطبان می‌توانید برای اطلاع از دیگر فیلم‌ها و مستندهای ساخته شده با موضوع هفته عفاف و حجاب، به سایت عماریار به آدرس ammaryar.ir [2] مراجعه کنید.