- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

قصه مردی که گمشده‌های دریا را پیدا می‌کند

maks18

به گزارش سوره سینما [1]، در هجدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «مکث» که پنج‌شنبه ۹ مرداد ساعت ٠٠:۳٠ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد، رضا رفیع میزبان دو مهمان از خطه جنوب کشور به نام‌های حاج علی زیارت‌زاده و محمدجواد موسوی است. حاج علی زیارت‌زاده را همه در بندر گناوه می‌شناسند او تخصصی جالب در پیدا کردن افراد گمشده در دریا دارد و بابت این کار هیچ دستمزدی دریافت نمی‌کند. زیارت‌زاده امین مردم گناوه است و درب خانه‌اش همواره به روی همه باز است. او از متولیان یک هیئت بزرگ است و همه ساله در ایام محرم در کنار عزاداری و دمام‌زنی خاص و منحصر به فردش، به پخت نذورات و پخش آن بین مردم مشغول است.

مهمان دیگر برنامه نیز مستندسازی از همشهریان زیارت‌زاده است و روایت خود را از زندگی او خواهد گفت. قصه جذاب و شنیدنی مرد دریا را این هفته در «مکث» ببینید و بشنوید.

سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد با نگاه ویژه به کرونا سراغ قصه‌های اجتماعی می‌رود، قصه‌های آدم‌ها و موقعیت‌هایی که قبل و بعد از کرونا حال و روزشان عوض شده است. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندانی نظیر امیرمحمد زند، گلاره عباسی، رضا فیاضی، پرویز فلاحی‌پور، فریبا متخصص، فرناز رهنما، پیام دهکردی، الهام پاوه‌نژاد، رسول نجفیان، داریوش کاردان، چنگیز جلیلوند، گیتی خامنه، مریم سعادت ، رضا رفیع و… صاحبان داستان‌های اجتماعی مربوط به کرونا ضبط و پخش می‌شود.