- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

معرفی گروه برگزیده مستندمسابقه «خانه ما» در اختتامیه فصل نهم

khaneye-maa

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی این برنامه، مهدی جبین‌شناس یکی از دو کارگردان این مسابقه تلویزیونی اعلام کرد: تصویربرداری قسمت نهایی فصل نهم در آخرین روزهای تیرماه به پایان رسید و عوامل بلافاصله کارهای پس‌تولید را آغازکردند.

وی افزود: سال گذشته و بعد از پایان فصل هشتم خانه ما، قرار بود فصل جدید آن در بوشهر تولید شود که با شیوع ویروس کرونا، کار در همان ابتدا متوقف شد. پس از آن و با صحبت هایی که با دوستان داشتیم قرار شد فصل نهم را با ویژگی‌های دوران کرونا و سبک زندگی مربوط به آن بسازیم.

جبین‌شناس اظهار کرد: از بین خانواده‌هایی که در فصل های قبل برنده شدند، چهار گروه از شهرهای مشهد، رشت، تبریز و شیراز، به صورت جداگانه و دو گروه دو تیمی با هم رقابت کردند. آیتم‌های  این فصل کاملاً با موضوع سبک زندگی دوران کرونایی و رعایت اصول  وشیوه نامه‌های بهداشتی توسط اعضای خانواده طراحی شده بود.

کارگردان مستندمسابقه «خانه ما» یادآور شد: از بین این گروه‌ها، دو شهر تبریز و شیراز به فینال رسیدند. مرحله نهایی رقابت با محوریت کسب و کار اینترنتی بود که پس از پایان رقابت، مخاطبان به گروه برگزیده رأی دادند که این گروه روز جمعه و در اختتامیه فصل نهم معرفی خواهد شد. در حقیقت برنده فصل نهم خانه ما که با  شرایط کرونا تولید و پخش شد، قهرمان قهرمانان این مستندمسابقه به حساب می‌آیند چراکه برگزیده برندگان ادوار پیشین است.

وی عنوان کرد: ما در این فصل  نشان دادیم که خانواده ایرانی در شرایط قرنطینه و نیمه‌قرنطینه و در موقعیت‌های مختلف، چه واکنشی به شرایط کرونایی دارند؛ چگونه با وجود رعایت اصول بهداشتی بانشاط هستند و به کارهای روزمره خود می‌رسند.«زندگی بانشاط در شرایط قرنطینه»، محور خانه‌مای کرونایی بود.

فصل نهم مستندمسابقه «خانه ما» با کارگردانی مشترک امین کفاش‌زاده و مهدی جبین‌شناس و نویسندگی احسان عمادی در استودیو نوبین تولید شده و از سی‌ام خرداد ماه روی آنتن شبکه دو سیما رفت. معرفی برگزیدگان این فصل (قهرمان قهرمانان خانه ما) نیز روز جمعه هفدهم مرداد ماه از ساعت ۲۱:۳۰ در قالب برنامه اختتامیه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.