- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پخش تلویزیونی تولیدات حوزه هنری برای ایام محرم از شبکه‌های مختلف سیما

moharam-hozeh

به گزارش سوره سینما [1]، معاون هنری حوزه هنری ضمن اعلام خبر تولیدات تلویزیونی حوزه هنری برای محرم امسال اعلام کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی هر ساله در راستای تولید و حمایت از آثار فاخر مذهبی و انقلابی با برگزاری جشنواره‌ها، تولید آثار هنری و حمایت از هنرمندان انقلابی برای تولید آثارشان، نقش مهمی در گسترش و ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها و برنامه‌های حضوری، این نهاد انقلابی به تولید و حمایت از آثار تلویزیونی متناسبی با موضوع محرم روی آورده و آثار بدیع و جذابی را در این زمینه برای پخش در ایام سوگواری سالار شهیدان آماده کرده است. با توجه به محتوا و ساختار این تولیدات، پیش‌بینی می‌شود این برنامه‌ها از پربیننده‌ترین برنامه‌های عاشورایی امسالِ سیما باشند.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های تولید این نهاد انقلابی در بخش‌ها و قالب‌های مختلف پرداخت.

روضه‌های دلتنگی

«روضه‌های دلتنگی»، برنامه‌ای تلویزیونی است که با ساختار نو و جذابی که دارد می‌تواند به یکی از پرمخاطب‌ترین تولیدات تصویری محرم امسال تبدیل شود. در این برنامه که در ۱۰ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای ضبط شده است، مداحان مطرح کشور با حضور در خانه خانواده شهدا به مرثیه‌خوانیِ عاشورایی می‌پردازند.

پویانمایی‌های عاشورایی

پویانمایی‌هایی از ۶۰ پوستر و اثر تصویری برگزیده در «سوگواره هنر عاشورایی» و «گنجینه آثار تجسمی هنر انقلاب»، با همراهی موسیقی متناسب با حال و هوای اثر، به همت حوزه هنری استان کرمان ساخته شده است.

نماهنگ‌های عاشورایی

تولید نماهنگ‌های عاشورایی از موسیقی‌ها و آلبوم‌های عاشورایی خاطره‌انگیز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با ترکیب تصاویری متناسب، از دیگر تولیدات حوزه هنری برای محرم امسال است که در ۱۵ برنامه ۶ دقیقه‌ای ارائه می‌شود.

نشانه‌شناسی عاشورا

«نشانه‌شناسی عاشورا» برنامه‌ایست که در ۱۰ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای تولید شده است. در این برنامه هر شب و ‌با حضور یکی از استادان اسطوره‌شناسی، یکی از نمادها و نشانه‌های عاشورایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تله تئاتر عاشورایی

مجموعه تله تئاترهای عاشورایی که به همت حوزه هنری استان یزد تولید شده است، از مجموعه برنامه‌های غنی و جذاب با موضوع محرم است که واقعه جانسوز عاشورا و عبرت‌های آن به تصویر کشیده شده است.

مجالس تعزیه

۱۳ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای از مجالس تعزیه که قرار است هر شب یک مجلس از واقعه عاشورا را روایت کند، از مهم‌ترین برنامه‌های تولیدی حوزه هنری‌ست که تلاش دارد ضمن زنده نگه داشتن تعزیه به عنوان هنر اصیل ایرانی، ارزش‌های قیام امام حسین(ع) را برای عموم مخاطبان به تصویر بکشد.

روایت زنان نقش‌آفرین عاشورا

۱۰ پرده از واقعه عاشورا که توسط ۱۰ بازیگر زن بازی شده است، از دیگر برنامه‌های تولیدی حوزه هنری‌ است. در هر قسمت از این برنامه، زندگی یکی از زنان حاضر(نقش‌آفرین) در واقعه عاشورا روایت می‌شود.

شب عاشقان بیدل

در این برنامه که با حضور شاعران مطرح آیینی کشور در ۱۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای تولید و ضبط شده است؛ شاعران به خواندن اشعار خود می‌پردازند و یکی از مداحان حسینی ابیات سروده شده را در قالب مداحی اجرا می‌کند.

کلیپ «دست»

کلیپ «دست» برگرفته از شعر «دست» مرحوم استاد ابوالفضل زرویی‌نصرآباد در قالب رئال‌موشن از دیگر برنامه‌های تولید شده توسط حوزه هنری است که برای محرم امسال آماده شده است.

معلمی در پایان با تأکید بر اینکه برنامه‌‌های تولید شده در حوزه هنری در راستای تبیین فرهنگ جهاد و شهادت است گفت: در این برنامه‌ها از مطرح‌ترین هنرمندان دعوت و تلاش شده برنامه‌‌هایی فاخر و با کیفیت بالا تهیه و تولید شود.