- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بررسی سندروم پس از کرونا یا سندروم خستگی مزمن در برنامه «در انتهای الوند»

entehaye-alvand-tv2

به گزارش سوره سینما [1]، دکتر مسعود مردانی دشتی فوق تخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، درباره عوارضی که ممکن است روی بیماران مبتلا شده به کرونا بماند، در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» گفتگو کرد.

به گفته کسانی که به کرونا مبتلا شدند، بعد از گذراندن دوره بی‌حالی و خستگی مداوم، از کاهش قدرت تمرکز و دردهای مختلف در بدن و بی خوابی شکایت دارند. حتی پس از گرفتن آزمایش و سی‌تی اسکن‌های متفاوت هیچ نشانه‌ای از بیماری خاصی در آنها مشاهده نمی‌شود.

در واقع این مشکل سندروم پس از کرونا است که به آن سندروم خستگی مزمن می‌گویند. تا به حال علم نتوانسته هیچ درمانی برای این خستگی مزمن داشته باشد و احتمالا از این به بعد با این سندروم روبه‌رو خواهیم شد.

خبر خوب اینکه همه دچار این مشکل نمی شوند و درصد خیلی کمی ممکن است گرفتار سندروم پس از کرونا شوند. البته ثابت شده که بسیاری از بیماران با گذشت زمان رفته رفته بهبود پیدا می‌کنند برای خواب و افسردگی می‌توان از دارو کمک گرفت و همچنین برای افزایش تمرکز باید با متخصص مغز و اعصاب مشورت کرد و برای کمبود نیروی جسمانی نیز می‌توان یوگا یا نرمش‌های سبک انجام داد. در نتیجه امکان گذشتن از این مرحله نیز البته با صرف زمان وجود دارد.

برنامه در انتهای الوند به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجید یحیایی از حدود ساعت ۷:۲۰ صبح روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.