- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«پیش از این مرده بود» کاندید بهترین فیلمنامه خارجی زبان یک جشنواره بین‌المللی شد

pish az in morde bood

به گزارش سوره سینما [1]، پنجمین دوره جشنواره فیلم نیوآرک در ایالات متحده امسال به مانند اغلب فستیوال‌های فیلم به شکل آنلاین برگزار خواهد شد.

در این دوره از فستیوال فیلم نیوآرک فیلمنامه کوتاه داستانی «پیش از این مرده بود» نوشته فرزان زارع کاندید بهترین فیلمنامه کوتاه بین‌المللی است که از بین ۱۰۰۰ سناریو از ۵۰ کشور مختلف ارسال شده به انتخاب هیات داوران بخش مرور فیلمنامه‌ها در بین کاندیداهای اصلی قرار گرفت.

این فستیوال از تاریخ ۹ تا ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۰ در بنیاد فیلم نیوآرک در نیوجرسی برگزار و برندگان این فصل از جوائز خود را خواهد شناخت.

بنیاد فیلم نیوآرک در سال ۲۰۱۶ توسط کنت گیفورد بازیگر رنگین پوست هالیوودی با هدف حمایت از سینمای مستقل و کشف استعدادهای نوین فیلمسازی در شهر نیوآرک ایالت نیوجرسی ایالات متحده آمریکا  تاسیس شده است.

فرزان زارع در دوره گذشته این فستیوال با فیلم کوتاه تجربی «فاصله» حضور داشت که به جمع ۳ فیلم پایانی بهترین فیلم‌‌ کوتاه تجربی بخش بین‌الملل راه یافته بود. همچنین امسال در بخش بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل یکی از اعضای هیات انتخاب این فستیوال است که به دلیل شرایط موجود به شکل آنلاین به انتخاب فیلم‌های این بخش می‌پردازد.

فیلمنامه کوتاه داستانی «پیش از این مرده بود» یک درام معمایی است که در خارج از ایران اتفاق می‌افتد و با الهام از زندگی صادق هدایت نویسنده ایرانی در زمان حضورش در پاریس روایت می‌شود.