- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پویش «قرار دلها حسین» فعالیت خود را آغاز کرد/ برگزاری در ایام سوگواری ماه محرم

gharar-delha-hoseein

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی پویش «قرار دلها حسین»، این رویداد فرهنگی فعالیت خود را از سوم شهریور ماه مصادف با چهارم محرم الحرام سال جاری آغاز، و میزبان آثار هنری هنرمندان از اقصی نقاط ایران به دبیرخانه پویش خواهد بود.

در ایام خاص محرم امسال که اغلب مخاطبان هیئت‌ها و مجالس سیدالشهداء امکان استفاده حضوری از این فضای معنوی را ندارند، پویشی در فضای مجازی و رسانه ملی به راه افتاده تا شاید چاره‌ای باشد برای این وضعیت ویژه.

بر این اساس با حضور هنرمندان و علاقمندان به خلق آثار هنری، این پویش به دنبال فرصتی برای تولید، ارائه و معرفی آثار مربوط به ماه محرم و صفر در این رویداد بزرگ فرهنگی در سطح کشوری خواهد بود.

گفتنی است این پویش در یک بخش اصلی با موضوعات همنوایی، بازخوانی، فیلم و نماهنگ، دلنوشته، خط و نقاشی، گرافیک و صنایع دستی و یک بخش ویژه با موضوع روضه های خانگی و مرور خاطرات برگزار می‌شود.

سرود و نماهنگ «قرار دلها» از امروز در وبگاه این پویش و سطح رسانه‌های ملی و مجازی در دسترس مخاطبان قرار گرفته و به عنوان ایده محوری و سرلوحه تولید آثار هنری این پویش مردمی معرفی شده است.

طبق اعلام دبیرخانه پویش و با توجه به آیین نامه شرکت در آن تمامی هنرمندان و هنردوستانی که قصد ارائه آثار در بخش‌های بازخوانی، فیلم و نماهنگ، دلنوشته، خط و نقاشی، گرافیک و صنایع دستی را دارند می‌توانند با استفاده از سرود و نماهنگ «قرار دلها»،به ارسال آثار هنری خود پرداخته و به این پویش بپیوندند.

بر اساس اطلاعات موجود در وبگاه پویش به آدرس ghararedelha.ir [2] به پاس حضور و تلاش هنرمندان و مخاطبانی که در این حرکت مردمی شرکت کرده‌اند، هدایایی نیز در نظر گرفته شده که به برگزیدگان هر بخش اهدا خواهد شد.

همچنین بخش ویژه‌ای با عنوان روضه های خانگی و مرور خاطرات مختص صاحبان مجالس خانگی و عموم مردم در این پویش در نظر گرفته شده و علاقمندان می‌توانند با ارسال آثار خود در این زمینه‌ خاطرات، عکس و فیلم های مربوط به مجالس خانگی خود را به دبیرخانه پویش «قرار دلها حسین» ارسال کرده و از هدایای ویژه این بخش برخوردار شوند.

گفتنی است پویش «قرار دلها حسین» در شبکه‌های اجتماعی با شناسه ghararedelha_ir@ فعالیت خود را آغاز کرده است .