- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

از طرح تولید گیاه در بتن تا تولید تخت خواب کم جا در مسابقه کارآفرینی «میدون»

meydoon

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی «میدون»، در قسمت یازدهم این مسابقه تلویزیونی سه کسب و کار به رقابت پرداختند و برای جلب نظر داوران «میدون» به صحنه این مسابقه آمدند.

مصطفی مصطفوی اجرای اول این قسمت از برنامه را بر عهده داشت. کسب و کار او در نوع خودش عجیب بود و با تولید بتن با قابلبت کاشت گیاه به صحنه «میدون» آمد. این کارآفرین مدعی بود تولید و گسترش این کسب و کار می تواند در جهت کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

کسب و کار دوم این قسمت از برنامه میدون، تولید پهباد موقعیت یاب بود. این کسب و کار را مهدی انصاری فرد معرفی کرد و تاکید داشت که در شرایط تحریم، تولید این پهبادها گامی رو به جلو در این صنعت و در کشور به شمار می آید.

یک جوان اصفهانی با احیای صنایع دستی کشور به عنوان اجرای سوم این قسمت از برنامه به روی صحنه آمد. او تولیدی ظروف با نقش و نگار ایرانی در اختیار خود دارد و با گسترش این کسب وکار، در پی این است تا بتواند در خانه های هر ایرانی از این ظروف وجود داشته باشد.

پس از رقابت سه کسب و کار در قسمت یازدهم، مصطفی مصطفوی موفق شد با کسب رای اکثریت داوران بتواند به عنوان برنده این قسمت از برنامه معرفی شود و خود را به مرحله بعدی این مسابقه برساند.

در قسمت دوازدهم سه کسب و کار متفاوت به «میدون» آمدند. اجرای اول این قسمت از برنامه، یک کسب و کار کاربردی بود. تخت خواب کم جا تولیدی است که توسط محمد زلفی انجام می شود و او با حضور در مسابقه میدون این کسب و کار را به داوران و مخاطبان معرفی کرد.

کسب و کار بعدی بیشتر جنبه محیط زیستی داشت. تبدیل کود مرغ به غذا، ایده ای بود که توسط محسن کوثری ارائه شد. او در این اجرا و این کسب و کار مدعی بود که گسترش حرفه اش می تواند ۳۰ درصد از غذای دام را مدیریت و از مصرف بیش از حد جلوگیری کند.

اجرای آخر قسمت دوازدهم مسابقه، یک کسب و کار هنری بود. محمدرضا معصومی که یک هنرمند و عکاس است، با ایجاد یک سایت هنری، عکس های هنری عکاسان و هنرمندان به اشتراک می گذارد و آن ها را به فروش می گذارد.

در پایان و بعد از نظر نهایی داوران میدون، محسن کوثری موفق شد رای اکثریت داوران را جلب کند و به مرحله بعدی این مسابقه راه پیدا کند.

برنامه «میدون» به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام محرم به مدت یک هفته پخش نخواهد داشت.

مسابقه تلویزیونی میدون، به تهیه کنندگی سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی کاری از گروه شبکه سه سیماست که پنجشنبه و جمعه شب های هر هفته بعد از اخبار شبانگاهی از شبکه سه سیما پخش می شود.