- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آثار هنری پاسخی به اقدامات ضد اسلامی است/ هدایت افکار عمومی در سایه رسالت انقلابی نهادهای فرهنگی

habib-bahmani

حبیب‌الله بهمنی کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار سوره سینما [1] در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) گفت: تهاجمات اسلام ستیزی جریان تازه ای نیست و طی قرن‌های اخیر به اشکال مختلف‌در صدر اسلام وجود داشته است. طلوع اسلام نوید روشنی، آزادی و نجات مستضعفان در جهان است که طبیعتا این نهضت مخالفانی داشته و برعلیه آن اقداماتی صورت می گیرد. چرا که بنابر فرمایشات امام خمینی(ره) انقلاب ما انفجار نور بود‌ و این موقعیت تفکر جهانی را تهدید کرده و غرب را به مقابله وادار می کند.

وی افزود: تهاجمات فرهنگی به نوعی دست و پا زدن در مقابل اسلام است که به جریانات اسلام ستیزی منجر می شود. جریان سلمان رشدی نمونه ای از این اقدامات است که حقایق روشن دین و اسلام را به زیر سوال برد. در جریان رسانه ای با تولید آثار‌ سخیف در حیطه فیلم و دیگر تولیدات فرهنگی بر تهاجمات اسلام ستیزی دامن زده می شود و نباید نسبت به آن بی توجه بود.

بهمنی خاطرنشان کرد: قبل از هراس نسبت به تهدیدات دشمنان باید به خود به عنوان یک مسلمان ببالیم که چگونه اسلام توانسته است افکار غرب را برهم زند. بنابراین همه ما در قبال این اقدامات مسئولیم و نباید به تحلیل محدود شویم. در این راستا تولید آثار هنری و معرفی چهره واقعی اسلام و‌ پیامبر است اما متاسفانه در معرفی گوهر ناب پیامبر، نبوت و ادیان الهی‌ آنگونه که شایسته است در هنر و سینما‌ کار نکرده ایم پس مسئولیت سنگینی داریم. بنابراین اول هنر و دوم مسئولین فرهنگی و‌سوم ملت غیور باید از هنرمندان انقلابی حمایت کنند تا چهره واقعی‌اسلام با تابیدن نور ، تاریکی ها و ظلمات اسلام ستیزی را از بین ببرند.

وی اذعان داشت: جمع کردن امضا و نظرخواهی نتیجه ای ندارد و قطعا با نور حقیقت اسلام در هنر، اقدامات خوبی در قبال تهدیدات دشمنان صورت می گیرد و انتظار می رود مسئولان و مدیران فرهنگی‌‌با سیاست گذاری نسبت به تولید آثار ماندگار از هنرمندان حمایت کنند تا افکار عمومی و مخاطبان رسانه‌های اسلام ستیز نسبت به واقعیات آگاه شوند.

این کارگردان سینما اظهار داشت: ما سینماگران از همه نهادهای فرهنگی انقلاب اسلامی توقع داریم ساکت نبوده و با تولید بلند مدت آثار پاسخی به این اقدامات ضد اسلامی داشته باشند. حوزه هنری نهادی انقلابی است که به منظور تقویت هویت هنر انقلاب ایجاد شده و وظیفه هدایت و پشتیبانی هنرمندان انقلابی را بر عهده دارد در واقع این نهاد نوک پیکان این جریان است و باید مستقل عمل کند.

وی ادامه داد: حضور دستگاه های موازی نشان دهنده کم توجهی مسئولان مربوطه به رسالت اصلی نهادهای فرهنگی است و این یک ضعف بزرگ برای ما هنرمندان هم محسوب می شود. ما سینماگران انتظار داریم مدیران نگاهی به انسجام، هدایت و حمایت جریان های انقلابی داشته و هنرهای انقلاب را گسترش دهند .

بهمنی در پایان تاکید کرد: کمیت و کیفیت آثار هنری با موضوعیت اسلام و انقلاب خود معرفی برای وضعیت گوهر ناب اسلام و پاسخ مناسبی به دشمنان است چرا که به طور قطع فضای فرهنگ و هنر جریانی بین المللی برای اظهار هویت اسلام و مسلمانان است.