- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شرط «نمایش اول» فیلم‌ها در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت اجرا می‌شود

cinemahaghighat14

به گزارش سوره سینما [1]، شهنام صفاجو ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: اگرچه امسال شیوع ویروس کرونا باعث شده تا سینماحقیقت به سمت برگزاری مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برود، اما طبق قرار قبلی، در این دوره‌ی جشنواره شرط نمایش اول یا همان Iranian Premier فیلم‌های منتخب بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: در بند ۲ مقررات و مشخصات مربوط به اثر در فراخوان چهاردهمین دوره‌ی جشنواره سینماحقیقت آمده است: آثار بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی پیش از این نباید در تلویزیون، اکران عمومی، شبکه نمایش خانگی و یا جشنواره داخلی دیگری به نمایش درآمده و همچنین در ادوار گذشته جشنواره «سینما حقیقت» نیز به دبیرخانه ارائه نشده باشند.

مدیر روابط عمومی جشنواره سینماحقیقت اضافه کرد: این شرط، مشمول مستندهای خارجی و همینطور فیلم‌های ایرانی که در جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمده‌اند، نمی‌شود.

صفاجو یادآور شد: متقاضیان حضور در جشنواره می‌بایست تا روز ۵ مهرماه، فرم شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» را روی پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir [2] و یا وب‌سایت مرکز گسترش www.defc.ir [3] بصورت آنلاین تکمیل نموده و نسخه نهایی فیلم خود را حداکثر تا ۱۵ مهرماه ۹۹ از طریق ارائه‌ی لینک یا به شکل فیزیکی به دبیرخانه سینماحقیقت ارائه نمایند.

وی در پایان گفت: با توجه به پاندمی کرونا و شرایط مبهم در برگزاری فیزیکی جشنواره، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از مدتها قبل به زیرساخت‌ها و‌ پلت‌فرم‌های برگزاری آنلاین سینماحقیقت توجه کرده است و امیدواریم با تلاش همه‌ی همکاران و مشارکت مستندسازان محترم، آذرماه امسال جشنواره‌ای متفاوت و مطلوب را برگزار کنیم.

گفتنی است: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.