- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

یازدهمین دوره «جایزه شهید آوینی» پذیرای ۲۹۷ فیلم مستند شد

avini-prize

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، «جایزه شهید آوینی» ویژه‌ نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است که برای هفتمین سال متوالی، به عنوان بخش‌ ویژه‌ جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار خواهد شد.

امسال از جمع ۸۷۱ فیلم مستندی که در دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت ثبت شده، ۲۹۷ فیلم متقاضی حضور در بخش «جایزه شهید آوینی» هم شده‌اند؛ به این معنا، ۳۴% این آثار یا یک/سوم فیلم‌هایی که از ابتدای سال ۹۸ تولید شده و به سینماحقیقت ارائه شده‌اند، با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه هستند.

گفتنی است: «جایزه شهید آوینی» جشنواره سینماحقیقت از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردارست و جایزه‌ برگزیدگان این بخش هم تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۲۰، ۲۰۰ و ۱۸۰ میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیات داوران است.

سال گذشته سه تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی شهید آوینی به ترتیب به امیر اُصانلو کارگردان فیلم «پیرمرد و خواننده»، امیرحسین نوروزی کارگردان مستند «خاطرات موتورسیکلت» و حامد سعیدی‌راد کارگردان «کاست» تعلق گرفت.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش آنلاین برگزار خواهد کرد.