- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

داستان پروفسوری که در ناسا کار می‌کرد و به خاطر مراقبت از مادرش به روستای زادگاهش بازگشت

Maks-S3E57-2

به گزارش سوره سینما [1]، پنجاه‌وهفتمین قسمت از سری سوم برنامه «مکث» جمعه ۲۵ مهر مصادف با رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) حوالی ساعت ١٩ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در هفته هشتم از فصل جدید این برنامه که ویژه ماه‌های محرم و صفر تهیه شده سعید شیخ‌زاده  مجری و راوی خواهد بود.

در این برنامه سعید شیخ‌زاده میزبان پروفسور رحمت‌الله قدیمی چرمهینی است. چرمهینی یکی از نخبگان شاغل در ناسا بود و وقتی پروژه فرستادن شاتل به فضا با شکست روبرو شد، این پروژه سنگین را بر عهده او گذاشتند و اینبار پرتاب شاتل با موفقیت همراه شد. چرمهینی در این برنامه از خاطرات تلخ و شیرینش از مهاجرت، تحصیل و کار کردن در سطوح عالی ناسا و تبعیض‌هایی که بین او به عنوان یک خارجی با سایر کارکنان گذاشته می‌شد خواهد گفت.

Maks-S3E57-2 [2]

پروفسور چرمهینی مدتی قبل بخاطر بیماری مادرش به ایران و زادگاهش که یک روستاست بازگشت و اکنون مشغول مراقبت از مادر است. روایت فراز و نشیب‌های زندگی این نخبه و پروفسور گمنام ایرانی را در «مکث» امشب ببینید و بشنوید.

سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد، قصه‌ها و روایات جذاب آدم‌ها از یک موقعیت خاص به سمت حال خوب را روایت کرده و سراغ ماجراهای اجتماعی می‌رود. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندان و صاحبان داستان‌های اجتماعی جذاب ضبط و پخش می‌شود.