- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کریم اکبری‌مبارکه بازیگر پیشکسوت درگذشت + پیام‌های تسلیت

karim-akbari-mobarake

به گزارش سوره سینما [1]، کریم اکبری‌مبارکه متولد ۱۳۳۲ از بازیگران با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، در سن ۶۸ سالگی چشم از جهان فروبست.

کریم اکبری‌مبارکه در عرصه تئاتر در آثار هنرمندانی چون قطب‌الدین صادقی، مجید سرسنگی، مجید جعفری و بهزاد فراهانی به ایفای نقش پرداخته بود.

اکبری‌مبارکه در عرصه سینما نیز در فیلم‌های «مقاومت»، «مسافران»، «دیدار»، «چند می گیری گریه کنی»، «روزهای زندگی»، «ترانه شرقی»، «قندون جهیزیه» و «عطر داغ» به ایفای نقش پرداخته بود.

«بچه مهندس»، «پشت بام تهران»، «خروس»، «جراحت»، «مختارنامه»، «امام علی(ع)» و «گرگ ها» از جمله مجموعه‌های تلویزیونی هستند که زنده یاد اکبری‌مبارکه بازی در آنها را در کارنامه کاری خود به ثبت رساند.

از نقش‌های معروف او می‌توان به نقش ابن ملجم مرادی در سریال «امام علی(ع)» و نقش احمر بن شمیط در سریال «مختارنامه» اشاره کرد.

سوره سینما [1] درگذشت این بازیگر پیشکسوت را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت سازمان سینمایی حوزه هنری

سازمان سینمایی حوزه هنری با انتشار پیامی درگذشت کریم اکبری‌مبارکه بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

کریم اکبری‌مبارکه از هنرمندان متعهد، معتقد، مهربان و با اخلاق تئاتر، سینما و تلویزیون بود که نقش‌آفرینی ایشان در آثار تاریخی و مذهبی همچون ، «امام علی(ع)»، «مختارنامه» و … همواره در خاطر علاقمندان آثار دینی و تاریخی خواهد ماند.

سازمان سینمایی حوزه هنری درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده آن مرحوم و جامعه سینمایی و هنری کشور تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

در این پیام آمده است:

«همه از خدائیم و به سوی او باز خواهیم گشت. در این پاییز غمبار که ویروس کرونا بسیاری از عزیزانمان را از ما گرفته و خانواده‌هایی پرشمار را داغدار کرده است، به سوگ کریم اکبری مبارکه نشستیم. بازیگری بااخلاق که سال‌ها روی صحنه تئاتر نقش‌آفرینی کرد و خاطره حضورش در «مرگ یزدگرد» و سریال‌های «ثقه الاسلام»، «گرگها»، «امام علی (ع)»، «مختارنامه» و «جراحت» در ذهن‌ها ماندگار است.

این مصیبت را به خانواده محترم اکبری مبارکه، همکاران و دوستان او تسلیت می‌گوییم.»

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

متن پیام به شرح زیر است:

«بازگشت همه به سوی اوست.

متاسفانه بازیگر پیشکسوت سینما ،تئاتر و تلویزیون کریم اکبری‌مبارکه هم جمع ما را ترک کرد و به آرامش بیکران و ابدی پیوست.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران درگذشت این هنرمند دوست داشتنی و توانا را به خانواده ایشان، همکاران و هموطنان هنردوست تسلیت عرض می‌نماید.»

پیام تسلیت مرکز سیمافیلم

متن پیام به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت زنده‌یاد کریم اکبری‌مبارکه بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، موجب تأثر و اندوه عمیق جامعه هنری و مردم هنردوست شد.

ایشان در دهه شصت از فعالان عرصه تئاتر کشور بود و سپس در عرصه هنرهای تصویری (سینما و تلویزیون) فعالیت گسترده داشت.

خبر فوت این بازیگر بااخلاق و پیشکسوت که نقش‌های سختی از جمله در سریال امام علی (ع)، مختارنامه و دیگر آثار فاخر سینما و تلویزیون را عهده‌دار بود، باعث تاثر عمیق شد.

مرکز سیمافیلم درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گوید.»