- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تندیس شهید دریاقلی سورانی به وزیر بهداشت اهدا شد

tandis-vazir1

به گزارش سوره سینما [1]، شهید دریاقلی سورانی در جریان حمله متجاوزانه رژیم بعثی عراق به ایران و پس از اشغال خرمشهر، در منطقه کوی ذوالفقاری شهر آبادان به صورت اتفاقی متوجه تحرکات شبانه سربازان عراقی و عبور آنها از رودخانه بهمنشیر برای حمله غافلگیر کننده و اشغال این شهر شد. او به سرعت با دوچرخه اش مسیر طولانی (حدود ۹ کیلومتری) را تا مرکز شهر رکاب زد و با فریادهایش، مردم و مدافعان آبادان را از ماجرای نفوذ و توطئه دشمن آگاه کرد.

در همین راستا و به پاس یادبود حرکت تاریخی این شهید بزرگمرد تاریخ هشت ساله دوران دفاع مقدس، گروهی از آبادانی ها متشکل از رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی، هر ساله تندیس نمادین این مرد بزرگ را به قهرمانان گمنام و مردمی از شهر آبادان و یا کشور، اهدا می کنند.

گفتنی است این تندیس در سالهای گذشته و هفت دوره قبلی به تیمسار امیر کهتری از فرماندهان وقت لشکر ۷۷ خراسان در حماسه کوی ذوالفقاری آبادان، خانواده مرحوم حجت‌الاسلام جمی امام جمعه آبادان در زمان جنگ تحمیلی، خانواده شهید صادق دشتی جهادگر شجاع دل از فیروزآباد استان فارس که در آبادان رشادت های زیادی داشت، خانواده دوچرخه‌سوار جانباز پارا المپیک مرحوم بهمن گلبارنژاد، حاج عبدالکریم حجازی مسوول وقت بنیاد شهید آبادان که پیکر مطهر بسیاری از شهدا را در میادین جنگ نجات داد، جانباز علی صیادی مسوول وقت مساجد آبادان و در دوره هفتم به دو قهرمان گمنام یعنی حسین ضرغامی جانباز مردمی جنگ و خانواده مرحوم منوچهر سالیا سرمربی اسبق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اهدا شده بود.

tandis-vazir2 [2]

امسال و در آستانه حماسه ۹ آبان و سالروز اولین شکست عراق در آبادان، هشتمین تندیس شهید دریاقلی سورانی به نمایندگی از مدافعان سلامت به دکتر نمکی وزیر بهداشت اهدا شد.

در این مراسم پرویز پرستویی، منوچهر شهسواری رییس خانه سینما، حبیب احمد زاده نویسنده و پژوهشگر برتر دفاع مقدس، سردار مکی یازع از فرماندهان و جانبازان آبادان و اسماعیل زقر از جانبازان آبادانی حضور داشتند.