- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تبیین زوایای پیدا و پنهان امور خیریه در حوزه سلامت در جشنواره «مهر سلامت»

alimohamad-ghasemi

علی‌محمد قاسمی با مثبت ارزیابی‌کردن برگزاری جشنواره‌های فرهنگی به سوره سینما [1] گفت: اساساً برگزاری جشنواره فرصتی برای به اشتراک گذاشتن دغدغه‌‌ها، چالش‌ها و اندیشه‌های متنوع است.

وی افزود: جشنواره‌های فرهنگی فرصت تأمل و بازنگری را به مخاطب می‌دهد تا به بازیابی خویش بپردازد.

قاسمی با بیان اینکه جشنواره‌ها به کنکاش بیشتر و تأمل مضاعف روی محور مدنظر کمک می‌کند، ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های موضوعی یک حرکت چند جانبه است؛ در واقع در کنار برگزاری جشنواره باید موضوع تولیدات باکیفیت را نیز مدنظر داشت چراکه یکی از رموز پایداری جشنواره‌ها مدیریت درست و منطقی تولیدات است.

این کارگردان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت»، تصریح کرد: موضوع عمل خیر در حوزه سلامت یکی از موضوعات خاص و ویژه است که به دلیل گستردگی در وهله اول نیاز به معرفی دارد و پس از آن فیلمساز باید با خلاقیت و توان خود ابعاد مختلف و زوایای آشکار و پنهان این موضوع را به تصویر بکشد.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی زمان‌بر و هزینه‌بر است، اظهار داشت: با توجه به موضوع مهم و بنیادین جشنواره «مهر سلامت»، جای خالی این جشنواره احساس می‌شد اما باید دانست ادامه حیات آن به درک دقیق فیلمسازان از موضوع و پس از آن ساخت فیلم‌های باکیفیت بستگی دارد.

عضو هیأت‌انتخاب جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» تصریح کرد: فعالیت‌های خیریه ریشه در فرهنگ ایرانی‌اسلامی دارد و به همین دلیل برگزاری جشنواره با استفاده از این فرهنگ، اقدامی بسیار پسندیده است که سبب برگزاری جشنواره به صورت مستقل و با کیفت بهتر می‌شود.

قاسمی تأکید کرد: جهت‌دهی ظرفیت‌ها و حمایت‌های مالی خیرین به سمت حوزه‌های فرهنگ و سلامت، مهمترین کارکرد جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» است. در واقع این جشنواره تبیین می‌کند که خیرین باید با توجه به نیازها و چالش‌های موجود در کشور، نیات و حمایت‌های خود را هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه آگاهی‌بخشی به جامعه درباره موضوع سلامت با استفاده از فیلم به عنوان ابزاری برای گسترش فرهنگ، اقدامی ضروری است که نیازمند حمایت‌های هدایت‌شده خیرین و حضور جدی سینماگران است.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه به دبیری سیدمهدی سیدین نیا با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» به صورت آنلاین برگزار می‌شود.