- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بازگشایی سینماها در مسیر تصمیمات مضحک مدیریتی/ برگزاری جشنواره‌های فیلم در این شرایط خنده‌دار است

sajad-noroozi

سجاد نوروزی مدیر پردیس سینمایی «آزادی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سوره سینما [1] در خصوص بازگشایی سینماهای کشور گفت: ما سینماداران همچنان از تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا متعجب هستیم چرا که طی ۸ ماه گذشته تنها محدودیت‌های جدی نسبت به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی اعمال شده و فعالیت‌های دیگر کاملا آزادانه انجام می شود. بنابراین متضررین واقعی این بحران سینماداران هستند.

وی افزود: بازگشایی سالن‌های سینما با محدودیت در ظرفیت و ساعات کاری اقدامی مضحک است چرا که با این شرایط نه تنها میزان خسارات وارده به این قشر فرهنگی جبران نشده بلکه ممانعت از فعالیت سالن‌ها در ساعات پیک، منجر به عدم جذب مخاطب می‌شود. این در حالی است که بازگشایی سینما از صبح تا ساعت ۱۸ عملا بازخورد خوبی نداشته و با بسته بودن آن تفاوت چندانی ندارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: صدا و راهکارهای ما طی ۸ ماه گذشته به جایی نرسیده و تکرار آن نیز فایده ای ندارد. متصدی رسیدگی به مشکل سینماهای کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و برای ما جای سوال دارد که چرا تاکنون تصمیم مثمر ثمری برای وضعیت نا به سامان سینماها نگرفته نشده است؟ امروز برگزاری جشنواره‌های فیلم در شرایط بسته بودن سالن‌های سینما لطیفه تلخی بیش نیست و ما به آن به تلخی می‌خندیم. آیا فعالیت این جشنواره‌ها مخالف تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا نبوده است؟ این اتفاقات واقعا مسخره است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یک فعال فرهنگی در شأن خود نمی‌دانم که در این خصوص اشارات بیشتری داشته باشم. برگزاری جشنوار فیلم در شرایط موجود به مثابه دایر کردن کلاس تقویتی برای دانش آموزان ترک تحصیل است.

مدیر پردیس سینمایی «آزادی» رسیدگی به مشکلات سینماها را وظیفه دولت دانست و عنوان کرد: تصمیمات چندگانه دولتی تنها سینماداران را متضرر کرده است و معتقدمم اگر بنا به تعطیلی فعالیت‌ها است باید همه فعالیت ها و مشاغل تعطیل شده و بعد ادعای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا داشته باشیم. در خیابان بهشتی تنها سینمای آزادی و مصلی تهران تعطیل شده و مابقی مشاغل به فعالیت خود همانند سابق ادامه می‌دهند.

وی بیان کرد: مردم دولتی را انتخاب کرده‌اند که به فکر مشکلات باشند پس دیگر وظیفه ما نیست که به دنبال راهکار باشیم. مشکل ویروس کرونا مشکلی جهانی بوده و کشورهای دیگر برای همه اقشار تصمیم‌گیری می‌‌کنند. بر این اساس تمامی تصمیمات برای همه مشاغل قابلیت اجرایی داشته و متضررین مشمول بسته های حمایتی می‌شوند. اما این رویه مدیریتی در کشور ما شکل دیگری را در پیش گرفته است.